بنگلادش مسلمانان روهینگیا را بازداشت و به میانمار باز‌گرداند

پلیس بنگلادش ده‌ها تن از مسلمانان روهینگیا را که از خشونت و ناآرامی به این کشور پناه آورده بودند، بازداشت و به میانمار بازگردانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، شیامول کومار نث، رئیس پلیس شهر مرزی کاکسس بازار بنگلادش، چهارشنبه (3 آذر) گفت نیروهای امنیتی 70 مسلمان روهینگیا را بازداشت کرده و به مرزهای میانمار بازگردانده‌اند.

این مقام پلیس گفت: «ما پس از ورود غیرقانونی (به بنگلادش) آن‌ها را بازداشت کردیم. آن‌ها (به میانمار) بازگردانده خواهند شد.»

برآورد می‌شود شب گذشته حدود 500 مسلمان روهینگیا با استفاده از تاریکی شب، وارد بنگلادش شده باشند. باوجود تدابیر شدید امنیتی در مرزهای میانمار و بنگلادش، بیش از 2 هزار نفر در روزهای اخیر وارد بنگلادش شده‌اند.

نیروهای مرزی بنگلادش از زمان آغاز درگیری‌ها در ایالت راخین میانمار، گشت‌های امنیتی در مناطق مرزی را افزایش داده‌اند. آن‌ها در 3 روز اخیر مانع از ورود بیش از یک هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش شده‌اند.

در همین حال رهبران اقلیت روهینگیا در میانمار می‌گویند هرکسی که به این کشور بازگردانده شود، ممکن است جان خود را از دست بدهد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از رهبران روهینگیا گزارش داد: «ما اطلاعاتی (در اختیار) داریم که ارتش میانمار پناه‌جویان روهینگیایی را که از بنگلادش بازگردانده می‌شوند، می‌کشد.»

وی گفت: «ارتش روستاهای آنان را به آتش کشیده و به خاکستر تبدیل کرده و خویشاوندان آنان را کشته است. آن‌ها به‌ همین سادگی این بی‌گناهان را نیز خواهند کشت.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار