تظاهرات مسلمانان تایلند در برابر سفارت میانمار

مسلمانان تایلندی در اعتراض به قتل عام مسلمانان میانمار، در مقابل سفارت این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ مسلمانان تایلندی در اعتراض به کشتار مسلمانان روهینگا در میانمار در برابر سفارت این کشور در بانکوک تظاهرات کردند. 

مسلمانان ساکن پایتخت تایلند روز جمعه در برابر سفارت میانمار تجمع کردند و ضمن برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز به کشتار مردم روهینگا در میانمار، از دولت آنگ سان سوچی خواستند تحقیقاتی منصفانه و شفاف در خصوص به آتش کشیده شدن روستاهای روهینگا و ویرانی خانه های ساکنان به عمل آورد. 

تظاهرکنندگان فریاد می زدند: «این پاکسازی نژادی و قتل عام است.» آنان همچنین پلاکاردهایی را با همین مضامین در دست داشتند. نیروهای پلیس تایلند در برابر سفارت میانمار صف کشیده بودند، تا مبادا تظاهرکنندگان به داخل این سفارتخانه یورش ببرند. 

نگهبانان و نیروهای پلیس، مانگ کیانو، رییس انجمن روهینگای برمه در تایلند را که با صدای بلند فریاد می زد: «این قتل عام است؛ این پاکسازی نژادی است؛ آنگ سان سوچی، این قتل عام را متوقف کن!» از صف تظاهرکنندگان جدا و او را از مقابل سفارت میانمار دور کردند. 

ساروج کردیو، عضو هیئت مدیره شورای شبکه انساندوست دفتر شیخ الاسلام، بیانیه ای در برابر تظاهرکنندگان قرائت کرد که در بخشی از آن آمده بود: «ما از دولت میانمار می خواهیم تحقیقاتی منصفانه و شفاف در رابطه با وقایع رخ داده در روستاهای روهینگا در میانمار و اتهامات وارده به عواملی که مسبب این ویرانی ها بودند، آغاز کند و در این تحقیقات، نهادهای بین المللی و همچنین سازمان ملل را نیز دخیل سازد.» 

این تظاهرات، بدون خشونت یا بروز درگیری خاصی میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس تایلند، به پایان رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار