تهدید سایبری:

اخاذی در تلگرام با دریافت عکس های شخصی کاربران

رئیس پلیس فتا همدان از دستگیری اخاذ شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این متهم با طرح دوستی در شبکه‌های اجتماعی و جلب اعتماد کاربران با دریافت تصاویر شخصی از آنها اخاذی می‌کرد.

اخاذی در تلگرام با دریافت عکس های شخصی کاربرانبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ امینی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر تهدید و اخاذی‌، شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد، در شبکه اجتماعی با فردی که خود را اردلان معرفی کرده آشنا شده است و بعد از جلب اعتماد شاکی چند عکس برای او فرستاده است‌ و بعد از اخذ تصاویر از شاکی او را شدیدا" مورد تهدید قرار می‌دهد.

این مقام انتظامی تصریح‌کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نامبرده را دستگیر کردند.
سرهنگ امینی اظهار کرد: متهم به صورت دوره‌ای با افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی طرح دوستی برقرار کرده و بعد از جلب اعتماد کاربران، با تهدید از آنها به عناوین مخالف اخاذی می‌کند.

رئیس پلیس فتا همدان به شهروندان هشدار داد: ارتباط با افراد غریبه در فضای مجازی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای كاربران به ارمغان داشته باشد لذا به شهروندان عزیز توصیه می‌شود همان رفتاری كه در فضای حقیقی انجام می‌دهند و همان محدودیت‌هایی كه برای خود در نظر می‌گیرند، در فضای مجازی نیز انجام دهند.

وی همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد: سواد رسانه ‌ای خودتان را افزایش دهید و با بالابردن سطح نظارت خود بر فرزندان مانع تحقق اهداف و افكار شوم مجرمین سایبری شوید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.