از دخالت در ازدواج فرزندانتان بپرهیزید

والدین به جای دخالت در امر ازدواج جوانان باید از چند سال قبل از ازدواج آنان، اقدام به دادن آموزش‌های لازم کنند.

فرشته کریمی زاده روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این نکته که دخالت بی رویه والدین در ازدواج فرزندانشان آثار خوبی به همراه ندارد، اظهار داشت: والدین نقش مهمی در زندگی فرزندانشان ایفا می‌کنند ولی باید بدانند که دخالت های نابجای آن‌ها گاهی سبب آسیب های جبران ناپذیر می‌شود همچنین باید  والدین  در امر ازدواج فرزندانشان نقش مشاور و راهنما داشته باشند و از دخالت بیش از حد بپرهیزند.

وی در ادامه داد: امروزه نوع ازدواج ها تغییر کرده است به همین سبب والدین  باید  نکات مثبت ازدواج سنتی و مدرنیته را در ازدواج فرزندانشان در نظر بگیرند.

این روان‌شناس با بیان اینکه دختران و پسرانی که بدون اجازه پدر و مادرشان ازدواج می‌کنند دچار مشکلات فراوانی می‌شوند، گفت: همه انسان‌ها احساس تعلق به خانواده خود دارند، حالا کسانی که از خانواده‌هایشان به طور کلی جدا می‌شوند و بدون رضایت آنها زندگی مشترک تشکیل می‌دهند، بعد از چند سال همین دوری از خانواده، غم‌هایی را برایشان به وجود می‌آورد که می‌تواند در زندگی‌شان تأثیرات بدی را به‌جای بگذارد و زندگی مشترک آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

کریمی زاده تصریح کرد: والدین برای اینکه به فرزندانشان کمک کنند طوری که عنوان دخالت نگیرد باید از چند سال قبل از اینکه دختر و پسرشان  به سن ازواج برسد شروع به دادن آموزش های لازم بکنند تا فرزندانشان در مواجه با امر ازدواج آگاه تر باشند و بتوانند به درستی تصمیم گیری کنند.

این روان‌شناس آشنایی کودکان و نوجوانان را با مسائل چنسی امری اشتباه دانست و افزود: آموزش های قبل از ازدواج باید در دوران جوانی و چند سال قبل از ازدواج  انجام گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۵
آره دیگه جوان خام هرکاری دوست داشت انجام بده وبعددردسرش واسه والدین
آخرین اخبار