جلسه خواستگاری زمان راستی آزمایی طرف مقابل

با برگزاری جلسه‌های خواستگاری دختر و پسر می‌توانند یکدیگر را به صورت دقیق‌تر و قاعده‌مندتر بشناسند.

نسرین غلامپور روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم برگزاری جلسه خواستگاری اظهار داشت: دختر و پسر به هر طریقی که با هم آشنا شده باشند حتماً باید جلسه های متعدد خواستگاری را از سربگذرانند. هیچ ازدواج موفقی بدون گذراندن این مرحله اتفاق نمی‏‌افتد. 

وی تأکید کرد: در گذشته به دلیل شناخت بیشتر خانواده‏‌ها از یکدیگر، حساسیت آنها در این جلسات کمتر بود و ازدواج در مدت زمان کوتاهی اتفاق می‌‏افتاد، اما امروز به دلیل دور شدن افراد از یکدیگر و شناخت کم خانواده‌‏ها از هم، سعی می‏‌شود این جلسات با اهمیت و توجه بیشتری مدنظر قرار گرفته شود.

وی با اشاره به اضطراب‌های موجود در روز  خواستگاری، گفت: در جلسه آشنایی وجود مقداری اضطراب امری طبیعی است، اما علایم اضطراب شدید فقط زمانی بروز می‌کند که شما موضوع حساسی را پیش می‌کشید که به مزاق طرف مقابلتان خوش نمی‌آید و شروع به پنهان کاری می‌کند. یادتان باشد دروغ‌گویی با پنهان کاری برای هیچ کس آسان نیست و او هرقدر بخواهد این نشانه‌ها را پنهان کند، قادر نیست.

این روان‌شناس با تأکید بر اینکه صداقت مهم‌ترین اصل در زندگی زناشویی است، گفت: اگر زندگی ما بر دروغ بنا شود دوام نمی‌آورد. وقتی کسی در برابر پرسش‌های حساس شما از پاسخ‌های رک و صریح طفره می‌رود، اجازه دارید به حرفش شک کنید. ممکن است یک پرسش خاص فرد را دچار اضطراب شدید کند. در نتیجه دچار خشکی گلو شود مرتبا آب دهانش را قورت دهد، زیادی لب هایش را زبان بزند و یا دستانش را به هم بمالد.

غلامپور با بیان راهکارهایی که جوانان می‌توانند با کمک آن‌ها نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنند، تصریح کرد: گفتگوی قاعده‌مند در خواستگاری، تحقیق دقیق و مشاوره با فرد متعهد و قابل اعتماد از ارکان اصلی شناخت یکدیگر است. تبادل احساسات در جلسه خواستگاری ممنوع است. در جلسه خواستگاری قرار است که ما طرف مقابل خودمان را بشناسیم. گاهی در خواستگاری حرف‌هایی زده می‌شود که احساسات طرف مقابل برانگیخته می‌شود در حالی که این عمل غلطی است. برای خرج کردن احساسات وقت زیاد است.  مهم است بدانید طرفتان در مورد خانواده چطور فکر می‌کند، چه دیدگاه‌هایی دارد و روابطش را با اعضای خانواده چطور تنظیم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار