"زیر و روی" روئینگ تحول می خواهد

قایقرانان روئینگ سوار برای تهیه امکانانتشان همچنان دست به دامان کشورهای دیگر شدند، در صورتی که باید تحول در تهیه امکانات این رشته به وقوع بپیوندد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛تیم های روئینگ قایقرانی بانوان با توجه به وضعیت جوی نامساعد و آغاز زمستان همگی در دریاچه آزادی اردو زده اند و روی تمرینات هوازی خود تکیه کرده اند تا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده شوند.

البته اردو تیم نوجوانان برای حضور در المپیک بوینس آیرس تمرینات را انجام می دهد اما بقیه تیم ها که برای رقابتهای آسیایی آماده می شوند مشکلات سخت افزاری دارند.

یکی از حیاتی ترین مسائل، امکانات لازم برای تمرین در ورزش است. اگرچه فدراسیون قایقرانی برای این موضوع، خرید قایق و غیره از کشورهای خارجی سفارشاتی داده اما باید به فکر ساخت وسایل این رشته در داخل کشور باشیم.

همان طور که قایق های اسلالوم هم اکنون در ایران تولید می شود باید برای ساخت قایق روئینگ نیز مربیان این رشته دست به کار شوند تا علاوه بر تولید داخلی هزینه وسیله مورد استفاده را کاهش دهند.  

برای رسیدن امکانات باید صبر کنیم

در ادامه این گزارش با افشین فرزام سرمربی تیم روئینگ بانوان قایقرانی مصاحبه ای انجان دادیم که وی در خصوص رضایتش از امکانات اردو اظهار کرد: ایران در خصوص رفع نیاز ابزار اردوها ضعیف است به همین خاطر تجهیزات رشته روئینگ از کشورهای خارجی تهیه می شود. فدراسیون وسایل مورد نیاز را تدارک دیده اند و برای رسیدن به کشور یک پروسه زمانی را شامل می شود که باید برای تحویل وسایل صبر کنیم زیرا فدراسیون کارهای خودش را در این خصوص انجام داد.

وی افزود: امروز دومین اردوی پاییزه ما به اتمام می رسد و پس از آن استراحتی خواهیم داشت تا تمرینات جدید را آغاز کنیم.اردوی جدید روئینگ بانوان بزرگسال از 12 آذر ماه آغاز می شود.

اردوها را با همان 4 قایقران ادامه می دهیم 

فرزام تصریح کرد: پاروزنانی که به این اردو دعوت می شوند همان 4 قایقران منتخب هستند که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا روی آنها تمرکز کرده ایم البته اردوی تیم نوجوانان روئینگ هم در کنار ما در دریاچه آزادی برگزار می شود زیرا در فصل زمستان به سر می بریم و مناسب ترین سد برای تمرین بانوان همین منطقه است.

وی در ادامه بیان کرد:اردو خوبی را پشت سر گذاشتیم و پاروزنان از نظر تکنیکی و قدرتی رشد کرده اند، همه چیز طبق برنامه های تعیین شده پیش رفت و قایقرانان را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کنیم.

در پایان اردو تیم ریزش می کند

در ادامه این گزارش با بهناز مراد خانی مربی تیم روئینگ جوانان مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:تمرینات تیم از اول آذر در دریاچه آزادی آغاز شده و تا 15 آذر ماه ادامه دارد همچنین 8 نفر از منتخبین نتایج مسابقات قهرمان کشوری، به اردو دعوت شدند.

وی افزود: البته در پایان اردو براساس تایم هایی که پاروزنان می زنند ریزشی خواهیم داشت و در تمرینات جدید پاروزنان کمتری به اردو دعوت خواهند شد.

مراد خانی در ادامه عنوان کرد: هوای تهران فوق العاده سرد است اما بیشتر روی تمرینات هوازی و بدنسازی متمرکز هستیم و در مجموع امکانات اردو تا حدودی محدود است.

انتهای پیام/
  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار