علیپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

"استارت آپ کسب و کار سبز" فضایی برای اجرا شدن ایده ها/ صاحبان ایده‌های سبز بپیوندند

مدیرکل پژوهش و توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صاحبان ایده‌های کسب و کار سبز در دومین استارت‌آپ کسب و کار سبز ثبت نام کنند.

صدرالدین علیپور مدیرکل پژوهش و توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با استارت‌آپ کسب و کار سبز اظهار داشت: استارت‌آپ موضوع جهانی با هدف ایجاد فرصت و فضا برای تبدیل خلاقیت و نوآوری به یک اقدام اجرائی در حوزه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در استارت‌آپ ایده‌های مطرح توسط هیأت داوران انتخاب و با سرمایه‌گذاری کارآفرینان به مرحله اجرا می رسند.

مدیرکل پژوهش و توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سابقه استارت‌آپ در ایران به یکی دو سال گذشته برمی‌گردد، افزود: اولین استارت‌آپ محیط زیستی یا به عبارتی کسب و کار سبز برای اولین بار در آبان ماه سال گذشته آغاز شد.

علیپور ادامه داد: در استارت‌آپ کسب و کار سال گذشته از 3 کشور آلمان، بلژیک و فرانسه افرادی شرکت کرده بودند که ایده مربوط به بازیافت از سوی یکی از آن‌ها مورد پذیرش هیأت داوران قرار گرفت.

وی بیان داشت: ثبت نام دومین استارت‌آپ کسب و کار سبز از چهارشنبه 3 آذر شروع شده و تا روز دوشنبه 8 آذر ادامه خواهد داشت که علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام به سایت www.doe.ir مراجعه کنند.

مدیر دفتر پژوهش و فناوری های سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بعد از اتمام ثبت نام از 15 الی 17 آذر، برای ثبت نام شدگان کارگاه‌های آموزشی در جهت نحوه بیان ایده‌ها برگزار خواهد شد تا متقاضیان بدانند در چه قالبی باید ایده‌های خود را مطرح کنند.

علیپور ادامه داد: از 17 تا 19 آذر نیز شرکت‌کنندگان از گروه‌هایی همانند برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب ها و طراحان گرافیکی با تشکیل گروه در حضور داوران به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: در نهایت داوران در 19 آذر بهترین ایده‌ها را انتخاب و آن‌ها را به شرکت‌های خصوصی یا دستگاه‌های اجرائی معرفی خواهند کرد، البته امکان ثبت آن‌ها در سایت جهانی نیز وجود دارد.

مدیر دفتر پژوهش و فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست درباره ایده‌های برتر سال گذشته تشریح کرد: یکی از سه ایده برتر اولین دوره استارت آپ کسب و کار سبز که حتی در سایت جهانی ایده‌ها به ثبت رسید درباره درختکاری بود که بر این اساس به جای اهدا یا هدیه شاخه گل، نهالی به نام شخص به سازمان متولی درختکاری ارائه شود تا به نام او درختی کاشته شود، که در این‌ خصوص سازمان جنگل ها و مراتع و فضای سبز شهرداری سرمایه گذاری کرده اند.

علیپور درباره دومین ایده برتر سال گذشته که مورد حمایت بخش خصوصی قرار گرفته است، بیان داشت: مکانیزم ساماندهی قوطی‌های پرت که مخرب طبیعت هستند از دیگر ایده‌های برتر سال گذشته بوده، به طوری‌که باید همانند گذشته هزینه نوشابه را اضافه کنیم تا خریدار جهت عودت هزینه اضافی قوطی نوشابه را تحویل دهد.

وی با تأکید بر اینکه ایده‌ها در دنیا قیمت داشته و به فروش می رسند، افزود: استارت‌آپ کسب و کار، تشکیلات نظام مندی است که در آن امکان استفاده ایده ها در خارج از کشور نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار