محیط زیست در هفته ای که گذشت:

از درگیری مسلحانه شکارچیان غیر مجاز با محیط بانان بندر ترکمن تا اختصاص 600 میلیارد ریال برای مقابله با گرد و غبار

معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:مجلس شورای اسلامی 600 میلیارد ریال برای مقابله با پدیده گرد و غبار در بودجه 94 اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانمحیط زیست در هفته ای که گذشت شاهد اتفاقات متفاوتی بود که ازجمله آن می توان به: استقبالی کم نظیر از چاردهمین نمایشگاه محیط زیست، درگیری مسلحانه شکارچیان غیر مجاز با محیط بانان بندر ترکمن،هوای تهران برای مردم تهران ناسالم است، اعتبار ویژه به تالاب های پریشان و بختگان اختصاص یافت، کشف یک پلنگ تاکسیدرمی شده در نمایشگاه خودرویی در تهران ، اختصاص 600 میلیارد ریال برای مقابله با ریزگرد،تنها نیم میلیون از گونه های حیات وحش جهان بررسی شده اند وجریمه یوزپلنگ 100 میلیون تومان می‌شود، اشاره کرد.

استقبالی کم نظیر از چهاردهمین نمایشگاه محیط زیست

مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:امسال شاهد حضور چشمگیر مردم و شرکت های خصوصی در ایام برگزاری نمایشگاه بودیم.
 
افتخار در ادامه بیان کرد:در نمایشگاه امسال شرکت های حوزه فناوری در قسمت معاونت ها
و فن بازارهای علمی دستاورد های خود را به شکل کامل و جامع تری ارائه دادند.
 
هامون جانی دوباره گرفت

سرانجام در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و وارد شدن آب رودخانه فراخ رود افغانستان هامون جانی دوباره گرفت.
 
محمودی در خصوص شرایط آبگیری تالاب گفت:گنجایش دریاچه هامون یازده میلیارد متر مکعب است و این مقدار آبی که وارد تالاب شده است تنها دو الی سه میلیارد از حجم کلی دریاچه را در بر گرفته است در همین راستا شرایط کنونی تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارد.
 

هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:شاخص کیفیت هوای تهران با افزایش میانگین غلظت تمام آلاینده ها به ویژه آلاینده ذرات کمتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
 
رستگاری بیان کرد:ایستگاه های شهرداری منطقه 15 با 71 ،پاسداران منطقه 3 با 72، و شهرداری منطقه چهار با 83 نیز سالم ترین مناطق شهر تهران در این مدت بودند.

درگیری مسلحانه شکارچیان غیر مجاز با محیط بانان بندر ترکمن

سرپرست روابط عمومی استان گلستان گفت:شامگاه جمعه در ماموریت گشت و کنترل حوزه استحفاظی بندر ترکمن به دو گروه شکارچی متخلف برخورد کردند که در حاشیه تالاب گمیشان در حال شکار پرندگان بودند.
 
دباغیان در ادامه اظهار کرد:از این متخلف 12 پرنده چنگر،یک قبضه اسلحه تک لول مجاز و یک فروند قایق چوبی کشف و ضبط شد.

اعتبار ویژه به تالاب های پریشان و بختگان اختصاص یافت

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:برای تالاب های هورالعظیم و شادگان به منظور مقابله با گرد و غبار نیز اعتباراتی پیش بینی شده است.
 
ابتکار با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی علمی، دقیق و کارشناسانه برای محافظت کامل از تالاب ها ی کشور بیان کرد:این برنامه ها مبتنی بر توانمندی ذاتی تالاب ها و همکاری جوامع محلی و نهاد های بین المللی خواهد بود.

کشف یک پلنگ تاکسیدرمی شده در نمایشگاه خودرویی در تهران

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف یک قلاده پلنگ تاکسیدرمی شده در نمایشگاه خودرو در شهرستان اسلامشهر خبر داد.
 
نقی میرزا کریمی اظهار داشت:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران جهت بررسی نامحسوس موضوع و تکمیل تحقیقات به محل اعزام شده و طی هماهنگی به عمل آمده با رییس و فرمانده یگان شهرستان اسلامشهر و کسب دستورات لازم از مراجع قضایی،جهت ورود به نمایشگاه و بازرسی کامل با همکاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان نهران و همچنین پلیس امنیت شهرستان اسلامشهر اقدام شد.
 

اختصاص 600 میلیارد ریال برای مقابله با گرد و غبار

معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:مجلس شورای اسلامی 600 میلیارد ریال برای مقابله با پدیده گرد و غبار در بودجه 94 اختصاص داد.
 
مجابی ادامه داد:طرح پیشنهادی پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با موافقت و رای بیش دو سوم نمایندگان در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

تنها نیم میلیون از گونه های حیات وحش جهان بررسی شده اند

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این تاسف بار که بشر حدود 70 درصد گونه ها را تنها به دلیل عدم صرفه اقتصادی برای خودش، حتی شناسایی هم نکرده است.
 
وی ادامه داد: تخریب زیستگاه ها یکی از دلایل اصلی از بین رفتن حیات وحش است که می تواند با فرهنگ سازی و تغییر چیدمان توسعه و حرکت به سمت کسب و کار سبز برای بازگرداندن توان تاب آوری طبیعت به آن، گامی برای رفع این معضل برداشت.
 
درویش با استناد به آمار جهانی مبنی بر شناسایی تنها 5/1 میلیون گونه حیات وحش در جهان از تعداد 7/8 میلیون گونه و بررسی تنها نیم میلیون از 5/1 میلیون گونه شناسایی شده به دلیل صرفه اقتصادی برای بشر، تصریح کرد: این تاسف بار که بشر حدود 70 درصد گونه ها را تنها به دلیل عدم صرفه اقتصادی برای خودش، حتی شناسایی هم نکرده است.
 
جریمه یوزپلنگ 100 میلیون تومان می‌شود

مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست یکی از راه های بازدارنده شکار حیوانات در معرض خطر انقراض را افزایش جرائم نقدی شکارچیان غیرمجاز دانست و از افزایش جرائم جبران خسارت جانوران در سال 94 خبر داد .
 
وی با برشمردن برخی از اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست به منظور حفظ گونه های جانوری خود، افزود: در سال 1393 اعلام کردیم که پروانه‌ای برای شکار چهارپایان صادر نخواهیم کرد و تنها در مواردی که معیشت مردم منطقه به صید پروندگان وابسته باشد، مطابق با ظرفیت منطقه و به صورت محدود پروانه صید پرندگان صادر شده است.
 
تیموری اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست برای واردات و صادرات گونه های جانوری درخطر معرض انقراض را ضروری دانست و گفت: این سازمان در این خصوص با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: توسعه ، مدیریت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار