فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی؛

بسیج وامدار و بدهکار هیچ جریانی نیست

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: فرهنگ و تفکر حاکم بر دانشگاهها تفکر غالب انقلابی نیست انسجام علمی تنها با انسجام نیروهای انقلابی میسر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه شهدا ؛ سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم در جشنواره جهادگران علم و فناوری گفت: ایده شکل گیری بسیج در ذهن امام راحل به سال 51 یعنی به قبل از انقلاب بر می گردد که همان زمان امام موضوع بسیج را مطرح کردند.

وی افزود: خلاقیت یعنی ایده ای که در ذهن متفکری وجود دارد و امام با توجه به شرایط ایده بسیج را در ذهن داشت و برای اینکه این ایده به محصول تبدیل شود باید نوآوری و خلافیت هم در کنارش باشند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار کرد: امام ایده بسیج را در 5 آذر 58 به محصول تبدیل کرد و فرمود بسیج معراج اندیشه پاک اسلامی است اما این شعار به همراه شعور هم بود در عین حال امام بسیج را این گونه تعریف کردند که بسیج لشکر مخلص خداست.

وی با بیان اینکه امام با این فرمایش خود شفافیت و مرزبندی بسیج را با سایر جریان های جامعه مشخص کرد، تصریح کرد: علم امام در حاکمیت و ابعاد حکومت با ایجاد بسیج به صورت عملی وارد میدان شد وعلم به همره عمل باعث شد بسیج عملش را با علم توأم کند.

سردار خرّم گفت: چیزی که علم و عمل را توأمان کرد و با انرژی مضاعف و خارق العاده و معجزه آسا در این میدان آماده حرکت کرد و بن بست ها را شکست ایمان بسیج بود.

وی افزود: در قبل از دفاع مقدس تفکرات لیبرالیستی در کشور جا باز می کرد و به سمت حاکمیت و به حاشیه راندن افکار انقلابی و امام می رفت اما بزرگان این تفکر را به صورت جامع در جامعه اسلامی تعبیه کردند فتنه ای به مراتب بالاتر از آن به نظام وارد کردند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: برخی ها همین دفاع و جنگ را آن موقع در افکار و اندیشه و رفتار خودشان به عنوان حرکت جاهلانه خطاب می کردند و چیزی که موجب شد در همان دوران ورق به نفع نیروهای انقلابی و حزب اللهی برگردد وجود نیروهای اندیشمند متفکر و مومن بود که امام را باور کردند.

وی با بیان اینکه مسئولیت دفاع مقدس را در جنگ نخبگان علمی بر عهده داشتند، گفت: همه شهدا جزو نخبگان علمی جنگ و دفاع مقدس و دانشگاه ها بودند که بعد از آن در دوران سازندگی و اقتصاد دو تفکر وجود داشت مدل سازندگی لیبرالیستی و تفکر جهادی انقلابی.

سردار خرّم با بیان اینکه برخی ها جنگ را موجب ویرانی کشور و الگو و اسطوره و نجات بخش را افرادی خارج از کشور می دانستند که سرمایه در اختیارشان باشد، افزود: نتیجه این سازندگی در مقابل تفکر جهادی انقلابی رواج اشرافی گری و تجمل گرایی در جامعه و فاصله طبقاتی بود و این محصول دموکراسی غربی و تفکر لیبرالیستی اقتصادی بود و این تفکر غلط باعث شد ما در دوره طلایی ارزشمند ده سال بعد از انقلاب با مشکلات جدی مواجه شویم.

وی ادامه داد: دلیل تهاجم فرهنگی و حرکتهای بعد انقلاب و توقف در مسیر انقلاب دوره اشرافی گری و تجمل گرایی بود که باعث شد علم، شعار، شعور، ایمان و منطق ما و تفکر جهادی انقلابی ما را در اختیار جریان سکولار لیبرالیستی گذاشته شود و این عامل باعث رجعت افکار نیروهای انقلابی به سمت غرب شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه اگر راهبریهای داهیانه و پیامبرگونه مقام معظم رهبری نبود فاتحه انقلاب در دهه دوم خوانده شده بود، گفت: در دهه سوم سیاست بازی و سیاست زدگی و نفوذی های سیاسی دشمن برای نظام هزینه های سنگینی ایجاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 4 جریان پیش رو در انقلاب اشاره کرد و گفت: در انقلاب 4 جریان قابل بررسی داریم یک جریان، جریان غالب نظام است که امروز تحت رهبری مقام معظم رهبری معتقد به نظریلات رهبری و استقلال ملی هستند و یک جریان غالب دیگر خواستار اضمحلال نظام است که منشا و مبدا آن خارج از کشور است اما در داخل کشور نیز نفوذیهای دارند.

سردار خرّم جریان سوم را جریان موسوم به ثروت اندوزی و تجمل گرایی عنوان کرد و افزود: افراد در این جریان در ظاهر با نظام هستند اما دلشان به سمت خارج است و جریان چهارم مثل پشه هایی هستند که با باد حرکت می کنند و افراد سست عنصری هستند که به سمت فعالین می روند.

وی گفت: افتخار بسیج و تفکر بسیجی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری اینست که بسیج وامدار و بدهکار هیچ جریانی نیست و خود را غالب و دست بسته جریاناتی که در خارج از این جریان حقیقی بودند قرار نداده و به جریان خاصی تابع نشده و تابع محض ولایت هستند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: فرهنگ و تفکر حاکم بر دانشگاهها تفکر غالب انقلابی نیست و ما کتک دو دهه بعد دفاع مقدس را می خوریم و باید به اصول و ارزشهای انقلاب رجعت کنیم و انسجام علمی تنها با انسجام نیروهای انقلابی میسر است که متأسفانه امروزه این انسجام در دانشگاهها ضعیف است.

در پاین این مراسم از برگزیدگان و نخبگان علمی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.