فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه:

عبرت گرفتن از گذشته و داشتن بصیرت، ملزومات سربلندی پرچم اسلام است

سردار خرّم گفت: برای اینکه پرچم اسلام همواره برافراشته و سربلند باشد مستلزم دو شرط است که بکی عبرت گرفتن از گذشته و داشتن بصیرت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه شهداء؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم ظهر امروز در پیش از خطبه های نماز جمعه ارومیه ضمن گرامیداشت هفته بسیج 5 آذر را روز امیدواری امت اسلامی و یاس و نامیدی دشمنان عنوان کرد.

وی یکی از اهداف تشکیل بسیج را تحقق بخشی ایه شریف عدو لهو دانست و افزود: امام خمینی با این فرمان ایات الهی قران را تحقق بخشید و بسیج ۲۰میلیونی که چکیده ای از آحاد امت اسلامی است تشکیل داد تا از این طریق توطه های دشمنان بعد از این شکل گیری اشفته شود.

وی به ابعاد دیگر تشکیل بسیج این نهاد مقدس اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از این اهداف شکل گیری جنگ نرم در برابر دشمنان سازمان دهی شده و تفکر جهانی است.

فرمانده سپاه شهداء فرمان امام برای تشکیل این نهاد مردمی و مقدس را موجب اقتدار جامعه اسلامی و لرزه افتادن پرچم کفر و استکبار عنوان کرد و اقزود: تعبیر این جمله امام خمینی ره نیز که فرموده اند بسیج لشکر مخلص خدا است یعنی با ایمان خالص و عمیق برای تحقق ارزش های اسلامی و رضای خدا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه جهان اسلام و امت اسلامی در تاریخ با فراز و نشیب های بسیاری مواجه شده تصریح کرد: بنابراین برای اینکه پرچم اسلام همواره برافراشته و سربلند باشد مستلزم دو شرط است که بکی عبرت گرفتن از گذشته و داشتن بصیرت است.

وی گفت: لذا توجه به این موضوع که تدین و ایمان بدون داشتن روحیه انقلابی منجر به گوشه گیری و انزوا می شود نیز از نکات مهمی است که بایستی توجه شود چرا که روحیه انقلابی اگر توام با تقوا و ایمان باشد ویژگی یک فرد بسیجی را تشکیل می دهد.

سردار خرّم به دیدار اخیر بسیجیان با رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار بسیج را مظهر مردم سالاری دینی عنوان کردند که بایستی امروز در جهاد فرهنگی علمی ایفای نقش کند.

وی ششمین روز از هفته بسیج را روز انقلابی گری و اقتدار جهانی عنوان کرد و افزود: نمود بارز این عنوان نیز این است که امروزه بعد از ۳۷سال از فرمان تشکیل بسیج هسته های اسلام در جهان در حال شکل گیری است بطوریکه می توان صدای اذان را از کلیساهای رژیم صهیونیستی شنید که این اقتدار جهانی بسیج را نشان می دهد.

فرمانده سپاه شهداء خاطرنشان کرد: بسیج دارای جایگاه و مجموعه ای عظیم است که هم کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در برابر استکبار محفوظ نگه داشته و هم در جهان طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.