نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه؛

آمریکا دشمن اسلام است/ پایداری اسلام در گرو تقویت مراکز دینی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: جمهوری خواه یا دموکرات بودن دولت امریکا فرقی نمی کند و ساده لوحی است که فکر کنیم یکی از از این دو حزب دوست کشورمان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه در ادامه سلسله مباحث معاد دوست گرفتن اهل بیت (ع) در زمان حیات را از جمله مواردی عنوان کرد که باعث آسانی مسکرات موت می شود.

وی افزود: از دیگر مواردی که مسکرات موت را برای انسان اسان می کند اطعام مومن با طعام شیرین و هدیه دادن لباس برای مومن می باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خصوص مباحث تقوای خانواده موضوع گفت و گوی اعضای خانواده با یکدیگر را از عوامل ایجاد محبت در محیط خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: با گفت و گو می شود بسیاری از مشکلات را حل کرد.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگر سخنان خود با عرض تاسف به مناسبت سانحه تصادف قطار تبریز مشهد و حادثه تروریستی که برای زائران امام حسین (ع) اتفاق افتاد به خانواده های جانباختگان و شهدا تسلیت گفت و از خداوند برای انها صبر جزیل درخواست کرد.

وی با بیان اینکه مجلس سنای آمریکا بار دیگر جریان تحریم های ۱۰ساله علیه ایران را تمدید کرد افزود: رهبر معظم انقلاب پیش از این فرموده بودند که اگر تحریم ها تمدید شود نقض تعهدات برجام خواهد بود و حال این اتفاق افتاد .

قریشی تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بیان نموده بودند جمهوری خواه یا دموکرات بودن دولت امریکا فرقی نمی کند چراکه هر دو دشمن اسلام هستند و ساده لوحی است که فکر کنیم یکی از از این دو حزب دوست کشورمان هستند.

وی خاطر نشان کرد: با این حال بدعهدی و دشمنی امریکا علیه ایران بار دیگر با نقض این معاهده اشکار تر شد.

قریشی با گرامیداشت هفته وقف نیز گفت: سه موضوع است که باعث می شود رحمت خدا بعد از مرگ نیز شامل انسان شود که عبارتند از تربیت فرزند سالم ؛علمی که دیگران از ان بهره مند شوند و صدقه جاریه.

وی به مومنان توصیه کرد: تلاش شود تا موقوفه ای از خود باقی بگذارید مخصوصا در زمینه حوزه های علمیه چون متاسفانه در استان اذربایجان غربی آنطور که باید به حوزه ها رسیدگی نمی شود .

قریشی گفت: برای اینکه اسلام پایدار باشد بایستی مراکز دینی تقویت شوند.

وی افزود: برخی افراد و دوایر دولتی نیز توجه داشته باشند که اگر زمین و امکاناتی که در اختیار دارند موقوفه باشد نسبت به استرداد ان به اوقاف اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: مومنان توجه داشته باشند که اکنون در حلب و سوریه بسیاری از مردم نیازمند کمک های مادی اعم از پوشاک و خوراک هستند بنابراین اگر امروز امکان و شرایطی و جود نداشت تا برای مبارزه و کمک به انها عازم شد سعی شود تا با کمک های مالی بتوان تا حدودی مشکلات انها را رفع کنیم.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.