ارومیه؛

افزایش ۱۱ درصد تصادفات در آذربایجان‌غربی

معاون حمل و نقل عمومی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۱.۲ درصد تصادفات در سطح استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛پیمان آرامون در نخستین همایش حمل و نقل عمومی درون شهری بوکان اظهار داشت: هم‌اکنون دو خط مشی اصلی و اساسی در سازمان حمل و نقل عمومی استان وجود داشته که یکی برون شهری و کاهش تصادفات و دیگری درون شهری و دسترسی سریع و آسان همه به حمل و نقل عمومی و افزایش استفاده از آن است.

معاون حمل و نقل عمومی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: خوشبختانه استان آذربایجان‌غربی در دو سال گذشته رتبه نخست عملکرد را به خود اختصاص داده است.

آرامون بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال، سهم استان آذربایجان‌غربی در تصادفات فوتی افزایش 11.2 درصدی داشته و در این رابطه شهرستان بوکان نیز در این آمار سهم قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات به سبب واژگونی خودروها بوده و علت نیز عدم توجه به جلو بوده است گفت: علاوه بر آن، بیشتر فروانی تصادفات در ماشین‌های سواری و وانت بارها بوده و بیشتر از نیمی از فوتی‌ها عابران پیاده و در رده‌های سنی 21 تا 30 سال بوده‌اند سنی که جامعه و دولت سرمایه‌گذاری بسیاری برای آنها انجام داده است.

معاون حمل و نقل عمومی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این ارتباط در شورای ترافیک استان ضرورت است که احداث پل عابر پیاده و سرعت‌گاه‌های استاندارد در دستور کار قرار گیرد.

آرامون با بیان اینکه 10 هزار تاکسی پلاک عمومی در سطح استان وجود دارد افزود: علاوه بر آن، 4 هزار تاکسی فرسوده در سطح استان وجود دارد که براساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید دو هزار تاکسی با تسهیلات دولتی نوسازی شده و 2 هزار دیگر نیز تا شش ماه دیگر نوسازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بوکان تعداد تاکسی‌های موجود نسبت به جمعیت پایین است و باید تعداد بیشتری تزریق شود افزود: متوسط سن ناوگان در بوکان هشت سال و 9 ماه بوده که نسبت به استان وضعیت مناسبی است اما ایده آل نیست و نیز متوسط سن تاکسی در استان 10 سال است، اما در بوکان 12 سال و متوسط سن اتوبوس در استان و شهرستان بوکان 12 سال است.

آرامون بیان کرد: در سه سال اخیر اعتبارات مناسبی از طریق ماده 23 جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری‌ها تزریق شده که امسال نیز 550 میلیون تومان برای تجهیز این ناوگان به شهرداری تخصیص می‌یابد.

معاون حمل و نقل عمومی استانداری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ایجاد سیستم مدیریت حمل و نقل هوشمند که در شهرستان‌های مهاباد، ارومیه، بوکان، خوی و میاندواب در حال اجرا است، گسترش خدمات مراکز معاینه فنی که در مرکز بوکان نیز در حال احداث بوده و نیز ایجاد خط ویژه برای تاکسی‌ها می‌تواند تا حدودی در کاهش مشکلات این حوزه موثر باشد.

آرامون با اشاره به مشکلات صف‌های طولانی cng در بوکان گفت: در صورت پیگیری توسط مسئولان شهرستان و هماهنگی با مسئولان استانی به دلیل ضرورت و نیاز شدید بوکان، مجوز برای احداث این جایگاه‌ها داده می‌شود.

وی با اشاره به گلایه رانندگان از نرخ پایین کرایه‌های موجود افزود: در چند سال گذشته بدون برنامه کرایه‌ها افزایش یافته اما بر اساس برنامه‌ای که در دستور کار قرار دارد باید هزینه درآمد تاکسی و اتوبوس‌ها بر اساس کیلومتر طی شده و تقاطع‌هایی که وجود دارد افزایش کرایه داشته باشند.

آرامون تصریح کرد: در همه جای دنیا حمل و نقل زیرساخت توسعه پایدار است و هیچ کجا نیز حمل و نقل سود دهی نداشته بلکه باید دولت و شهرداری به آن کمک کنند تا سر پا بماند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.