شهرکرد؛

موقوفات به سمت منفعت و نیاز جامعه هدایت می شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: موقوفات به سمت منفعت و نیاز مردم و جامعه هدایت می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی به مناسبت دهه وقف افزود: راه اندازی مرکز مشاوره وقف یکی از اقدامات صورت گرفته برای هدایت موقوفات به مواردی است که ضرورت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: در مجموع یک هزار و ۶۵۰ موقوفه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که یک هزار و ۵۳ مورد آن مساجد، ۳۰۴ مورد موقوفه منفعتی، ۱۰۸ مورد بقاع امامزادگان (ع)، زیارتگاه و قدمگاه، و مابقی به تعداد ۱۸۵ مورد شامل حسینیه، دارالقرآن، مهدیه و حوزه های علمیه است.

عزیزی با بیان اینکه موقوفه منفعتی شامل وقف هایی می شود که درآمد زا بوده و درآمد حاصل از آن در خود موقوفه یا برای نیات دیگر هزینه می شود گفت: تعدادی از این ۳۰۴ وقف، فاقد متولی است که بوسیله متولیان اداره اوقاف نگهداری و اداره می گردد.

وی اضافه کرد: تعییر نیات وقفیاتی که در گذشته کاربرد داشته اند و در حال حاضر مورد مصرف و کاربردی ندارند از دیگر اقدامات اداره اوقاف است تا درآمد حاصل از این موقوفات در موارد لازم صرف شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال جاری تا کنون ۳۰ مورد وقف جدید در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

عزیزی همچنین گفت: نیت بیش از ۴۰ درصد از موقوفات استان برای عزاداری حضرت امام حسین (ع) است.

27 صفرالمظفر با عنوان «روز وقف» و 7 تا 16 آذرماه امسال برابر با 27 صفر تا 6 ربیع الاول، به عنوان دهه وقف با شعار «همه واقف باشیم» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار