شهرکرد؛

وجود یک‌ هزار و 650 موقوفه در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از وجود یک‌ هزار و 650 موقوفه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت‌ الاسلام مرتضی عزیزی به مناسبت دهه وقف گفت: در چهارمحال و بختیاری یک هزار و 650 موقوفه وجود دارد که شامل یک ‌هزار و 53 مسجد، 304 موقوفه منفعتی، 185 حسینیه، دارالقرآن و مهدیه و 108 بقعه امامزاده (ع)، زیارتگاه و قدمگاه است.

وی با بیان اینکه 8 نفر از محل درآمدهای موقوفه نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست در شهرکرد حقوق دریافت می‌کنند افزود: در حال حاضر 40 نفر از محل موقوفات منفعتی، 300 نفر از خادمین مساجد استان و یکصد خادم موقوفات امامزادگان (ع) در استان بیمه تأمین اجتماعی هستند.

عزیزی ادامه داد: همچنین 400 خادم ثابت در استان، علاوه بر وجود خدام فصلی از محل موقوفات گذران زندگی می‌کنند.

وی موقوفه‌های منفعتی را مواردی عنوان کرد درآمد زا هستند و گفت: این موقوفات در استان با نیات مختلف و اکثراً مذهبی، دینی و اجتماعی صورت گرفته اند.

عزیزی با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف در استان، نیت واقفان به روز و متناسب با نیازهای جامعه هداست می شود اضافه کرد: احداث خوابگاه‌های دانشجویی، مدارس و درمانگاه از جمله موقوفات جدید است.

27 صفرالمظفر با عنوان «روز وقف» و 7 تا 16 آذرماه امسال برابر با 27 صفر تا 6 ربیع الاول، به عنوان دهه وقف با شعار «همه واقف باشیم» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار