نتایج یک نظرسنجی از احتمال شکست همه‌پرسی ایتالیا خبر می‌دهد

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیشتر مردم ایتالیا به همه‌پرسی آینده این کشور رای منفی خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت اکسپرس، ناکامی "ماتئو رنتسی" – نخست وزیر ایتالیا – در جلب رضایت طبقه متوسط این کشور، موجب خواهد شد برنامه پیشنهادی وی برای اصلاحات قانونی اساسی ایتالیا با شکست روبرو شود.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد در بخش‌های جنوبی ایتالیا – بخش‌هایی با فقیرترین شهروندان --، همه‌پرسی این کشور با اختلاف 11 درصدی با شکست روبرو خواهد شد. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد در سراسر این کشور، رای دهندگان با اختلاف 7 درصد با برنامه‌های اصلاحات قانونی اساسی این کشور مخالفت می‌کنند.

گفته می‌شود نتیجه این همه‌پرسی می‌تواند مقدمات خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا را فراهم کند. ماتئو رنتسی نیز اعلام کرده است در صورتی که اصلاحات در قانون اساسی در این همه‌پرسی رای نیاورد، وی علاقه‌ای به باقی ماندن در سمت خود نخواهد داشت.

به باور مسئول برگزاری این نظرسنجی، اهالی بخش‌های جنوبی ایتالیا که پس از بحران اقتصادی جهانی بیشترین آسیب را دیده اند، برنامه‌های رنتسی را رد می‌کنند. وی خاطر نشان کرد: "جنوب (ایتالیا) جایی است که بیشترین نارضایتی‌های مردمی متمرکز شده است."

در صورتی که همه‌پرسی آینده ایتالیا رای بیاورد، قدرت مجلس سنای ایتالیا کاهش خواهد یافت و قدرت حقوقی از 20 دولت محلی کاسته خواهد شد.

موافقان ایجاد تغییر در قانون اساسی ایتالیا باور دارند با رای مثبت به این همه‌پرسی، روند تصویب قوانین تسهیل خواهد شد. این در حالی است که مخالفان این برنامه پیشنهادی معتقدند این مسئله موجب تمرکز قدرت در بخش دولت خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، بسیاری از رای دهندگان ایتالیایی از روی نگرش خود نسبت به رنتسی (و نه اهمیت بالقوه اصلاحات در قانون اساسی) در این همه‌پرسی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار