کربی: تصویب قانون نیروهای بسیج مردمی مسئله داخلی است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصویب قانون نیروهای بسیج مردمی در عراق را مسئله داخلی عراق دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان کربی سخنگوی وزارت  امور خارجه آمریکا در واکنش به تصویب قانون نیروهای بسیج مردمی در عراق، گفت: ما فکر می کنیم تصویب این قانون مانند همه قوانین داخلی مسئله داخلی عراق است. ما به حمایت از نخست وزیر العبادی ادامه می دهیم زیرا وی کنترل، فرماندهی و سازماندهی کارزار مقابله با داعش را در داخل کشور برعهده دارد.

وی افزود: ما تصریح کردیم می خواهیم همه نیروهایی که با داعش در عراق مقابله می کنند از نیروهای بومی و تحت کنترل و فرماندهی دولت عراق و نخست وزیر العبادی باشند و ما از تلاش های وی برای انجام این کار حمایت می کنیم. این قانون پیشنهادی مطابق با حرف های العبادی است که گفته بود مهم است فرماندهی و کنترل همه نیروهای در حال مقابله با داعش در داخل کشور را برعهده داشته باشد.

بنابراین، من نمی خواهم در این زمینه گمانه زنی کنم بلکه فقط می گویم که ما به حمایت از عراق مستقل که منابع و توانایی سازماندهی دارد، ادامه می دهیم و از جامعه بین المللی نیز حمایت می کنیم تا همین کار را انجام دهند.

کربی بیان داشت: باید بگویم ما با اظهارات نخست وزیر، العبادی درباره اهمیت اطمینان از این مسئله که همه مشارکت کنندگان در مقابله با داعش در عراق تحت کنترل دولت عراق باشند و استاندارد مشترک پاسخگویی داشته باشند، موافق هستیم.

وی گفت: همانطور که قبلا نیز گفتم هر کسی بخواهد در هر سطحی به تلاش ها برای تعقیب داعش در عراق کمک کند، منظورم سوای عراقی ها است، می خواهیم به شیوه ای باشد که منجر به دامن زدن به تنش های فرقه ای نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار