حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

خطر بزرگی که با درایت امام رضا(ع) از بیخ گوش مردم ایران گذشت

زمانی که امام رضا(ع) به ایران آمدند، یکی از اصلی ترین محوریت های فعالیتشان را به روشنگری مردم در خصوص خرافی بودن بودا و بوداییزم قرار دادند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی در گفت و گو با خبرنگار تکیه حسینی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شرایط جامعه ایران در زمان ورود امام رضا(ع) گفت: زمانی که امام رضا(ع) به ایران سفر کردند، جامعه ایران به یک جامعه خرافاتی و دنیا طلب تبدیل شده بود. بیشتر این خرافات هم به شرق ایران باز می گردد که به هند نزدیک تر بود.

وی افزود: فرهنگ بودایی و تصوف از شرق و به ویژه هندیان که بیشترین خرافه گرایی تاریخ را دارا بودند، به ایران ورود کرده و تقریبا تمام ایران را فراگرفته بود. حکومت طاغوت بنی عباس نیز، نه تنها نگرانی بابت این موضوع نداشت، بلکه از آن استقبال می کردند. چرا که با این خرافه گری های مردم، فعالیت های شوم حکومت، مخفی می ماند و توجه مردم نسبت به آن ها کمتر می شد.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: زمانی که امام رضا(ع) به ایران آمدند، یکی از اصلی ترین محوریت های فعالیتشان را به روشنگری مردم در خصوص خرافی بودن بودا و بوداییزم قرار دادند. بودایی که جایگاه مهمی در ذهن مردم ایران ایجاد کرده بود.

ادیب یزدی در ادامه بیان کرد: با درایت امام رضا(ع) این انحرافات در کشور مسلمان ایران کمرنگ شد، اما با این وجود فرقه‌های ضاله هر روز پیشرفت می‌کردند و قدرتمند تر می‌شدند، به شکلی که رگه‌هایی از آنها به شمال عراق و حتی سوریه و عربستان فعلی رسید.

وی در پایان اضافه کرد: به حدی بوداییزم در میان برخی مسلمانان و اعتقاداتشان درونی شده بود، که برای نابودی کامل آن ها در تمام خاورمیانه عمر شریف امام رضا(ع) کفایت نمی کرد. امام جواد(ع) فرزند امام رضا(ع) نیز سعی در نابودی این فرق داشتند و شمشیر  نهایی بر پیکر این فرقه ها را امام هادی(ع) زدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار