در سه ماهه سوم سال؛

افزایش بیش از دو برابری واردات نفت کره جنوبی از ایران

واردات نفت کره جنوبی از ایران در سه ماهه سوم امسال بیش از دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از یونهاپ؛ واردات نفت کره جنوبی از ایران در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 147.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و در مجموع به 29.8 میلیون بشکه رسیده است.

کره جنوبی پنجمین واردکننده بزرگ نفت جهان است و خرید نفت خام از کشورهای خاورمیانه و ایران را افزایش داده و مصرف داخلی این کشور نیز به لطف کاهش بهای نفت افزایش داشته است. واردات نفت خام کره جنوبی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته 3.9 درصد افزایش داشته است.

وزارت انرژی کره جنوبی اعلام کرد، از ژوئیه تا سپتامبر، 270.4 میلیون، معادل 2.94 میلیون بشکه نفت خام در روز وارد کرده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال 2015، 260.3 میلیون بشکه بوده است.
 
در حالی که رقابت میان عرضه کنندگان نفت در خاورمیانه افزایش یافته و این به کاهش قیمت‌ها کمک کرده است، کره جنوبی در این مدت 239.2 میلیون بشکه نفت خام از خاورمیانه وارد کرد که 15.8 درصد بیشتر از یک سال قبل بوده است. 

کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا است. وزارت انرژی کره جنوبی با انتشار گزارشی اعلام کرد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 228.7 میلیون بشکه، معادل 2.49 میلیون بشکه نفت در روز مصرف کرده که 8.1 درصد بیشتر از یک سال قبل است. افت بهای نفت یکی از دلایل مهم افزایش واردات نفتی کره جنوبی بوده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار