یاسوج؛

برگزاری همایش بزرگ «یاوران وقف» در یاسوج

همایش بزرگ «یاوران وقف» با حضور نمایندگان مجلس و مسؤولان استانی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار و فعالان عرصه وقف استان تجلیل شدند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ همایش بزرگ یاوران وقف با حضور نمایندگان مجلس و مسوولان استانی کهگیلویه و بویراحمد در کتابخانه آیت‌الله ملک حسینی یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در این همایش با بیان اینکه دهه وقف از هفتم آذر ماه آغاز شده است، گفت: این دهه تا 16 آذر ماه ادامه داشته و برنامه‌های مختلفی با محوریت وقف در استان اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، همایش یاوران وقف را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ویژه این دهه عنوان کرد و افزود: فرهنگ وقف با کمک هیات‌های امنا، خادمان مساجد و بقاع متبرکه، واقفین و اصحاب رسانه توسعه و به مردم معرفی می‌شود.

وی، وقف را یکی از بنگاه‌های اقتصادی مهم و باارزش در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: وقف در همه ادیان حتی پیش از ظهور اسلام وجود داشته و به شکل‌های گوناگون اجرا می‌شد.

این مسوول با بیان اینکه وقف تاثیر زیادی در حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی دارد، یادآور شد: مهم‌ترین هدف توجه و اجرای وقف در جامعه محرومیت‌زدایی و مبارزه با فقر است.

جنتی‌پور با تاکید بر استفاده و مصرف موقوفه مطابق هدف، نیت و خواسته واقف، خاطرنشان کرد: اگر جایی موقوفه مطابق نظر واقف مصرف نشد می‌توان طبق اصل 49 قانون اساسی موضوع را پیگیری و حل کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، تشویق مردم، واقفین، خادمان و فعالان عرصه وقف را یکی از راهکارهای مورد توجه در ترویج و توسعه فرهنگ وقف عنوان کرد و بیان داشت: نماینده ولی فقیه و استاندار و مدیران دستگاه‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد تاکنون تلاش‌های زیادی در حوزه توسعه وقف داشته‌اند.

وی رفع تصرف موقوفات هفتم تیر یاسوج را نتیجه توجه و تلاش‌های آیت‌الله ملک حسینی و استاندار دانست و گفت: این موقوفات با تلاش‌های این بزرگواران رفع تصرف شده و در اختیار اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفت.

جنتی‌پور ، وقف را مقوله‌ای جامع دانست که متعلق به همه مردم بوده و آحاد جامعه می‌توانند از آن نفع ببرند.

در پایان این مراسم 34 نفر از هیات‌های امنا بقاع متبرکه، خادمان امامزادگان (ع) و مساجد، واقفین و اصحاب رسانه فعال استان در حوزه وقف با حضور نمایندگان مجلس و مسوولان استانی تجلیل شدند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.