یاسوج؛

استفاده از آبگرمکن خورشیذی باعث کاهش 30درصدی ازتخریب جنگل هادرکهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش بهره گیری از آبگرمکن های خورشیدی در مناطق روستایی دراستان باعث جلوگیری از تخریب جنگل ها و کاهش 30درصدی قظع درختان می شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛عزت الله بهشتی در بازدید از طرح جایگزینی، سوخت فسیلی که با حضور مدیر کل دفتر حفاظت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور در روستای خرم راه (سیلاب کلوار) شهرستان بویراحمد انجام شد، اظهار داشت: 43 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در این طرح نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: کاهش روند رو به رشد تخریب و نابودی جنگل ها و رفاه حال مردم از کمترین مزیت های استفاده از سوخت های فسیلی در مناطق روستایی است.

بهشتی با بیان اینکه حفظ جنگل ها و مراتع لازمه توسعه پایدار است، بر مشارکت جوامع محلی برای پیشگیری از این عرصه های خدادادی با بوته کنی، قطع درختان، چرای بی رویه دام و آتش سوزی ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه 18 درصد از جنگل‌های زاگرس در کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد، افزود: این استان با دارا بودن بیش از 870 هزار هکتار عرصه جنگلی، بیشترین سرانه جنگل را به خود اختصاص داده است.

منطقه سیلاب کلوار با 17 روستا یکی از محرومترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد است.
سیلاب کلوار در 150 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد.

استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با یک میلیون و 200 هزار هکتارجنگل و مرتع در جنوب غربی ایران واقع شده است.



انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.