عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:وقف موجبات جذب خیرین برای کمک به نیازمندان را ایجاد می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که فرهنگ وقف و انفاق موجبات جذب خیرین برای مشارکت بالا در برقراری عدالت اجتماعی و کمک به نیازمندان را ایجاد می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: وقف یکی از برکات دین اسلام است و این مهم در قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران توسط مردم مورد توجه بوده است لذا امروزه آثار وقف گذشتگان برکسی پوشیده نیست و کاملا مشهود است.
 
وی وقف را اهرم بسیار مهمی در ارتقا جامعه اسلامی دانست و افزود: یکی از نقش‌های بزرگ وقف در میان مسلمانان، تمدن آفرینی آن بوده است.
 
وی به آثار مهم اجتماعی وقف اشاره کرد و با بیان این مطلب که بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت به آرامش رسیده‌اند، بیان داشت: وقف بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را از بین می‌برد، چرا که از طریق ترویج احکام دینی در مدارس، مساجد و اماکن مقدس مردم بویژه جوانان با آموزه‌های اسلام آشنا می‌شوند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخاتمه یادآور شد: گسترش فرهنگ وقف یک کار فرابخشی است و منحصر به سازمان اوقاف نمی‌شود بنابراین نظام اسلامی باید به مسئله وقف توجه بیشتری داشته باشد.

منبع: امینانه
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.