شیراز؛

اجرای ۲۸۰ طرح عمرانی در بقاع متبركه فارس

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز از اجرای ۲۸۰ طرح عمرانی در بقاع متبركه استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه در سال جاری ۲۹ مورد وقف جدید معادل ۱۰۰ میلیارد تومان در فارس به ثبت رسیده‌ است، افزود: یك ششم موقوفات كشور در فارس قرار دارد و همچنین ۲۰۰ هزار رقبه در این استان وجود دارد.  
موسوی با اشاره به وجود قریب 1 هزار و 400 بقعه متبركه در این استان بیان کرد: از پارسال تاکنون ۲۸۰ طرح عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان فارس اجرا شده و یا در حال اجرا است.
مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین از ساخت سالانه ۷۰ تا ۸۰ مسجد در مناطق محروم این استان با حمایت خیران و نیكوكاران خبر داد و اظهارکرد: از پارسال تاكنون ۳۰ مسجد در فارس كلنگ‌زنی و به بهره‌برداری رسیده است.  
مدیركل اوقاف فارس، نبود مسجد و درخواست بالای مردم برای ساخت و ساز مسجد در مناطق حاشیه شهر شیراز، از مشکلات اساسی اوقاف در این بخش دانست و بر لزوم همكاری خیران در این زمینه تأكید كرد.
وی همچنین به برگزاری جلسات مشترك با سازمان جنگل‌ها و مراتع اشاره كرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان این دو سازمان منعقد شده است و بر اساس آن ۵۵۰ هکتار زمین رفع اختلاف شده است که از پارسال تاکنون نیز 1 هزار و ۲۰ هکتار زمین در استان رفع اختلاف شده و برای آنها سند مالکیت صادر شده است.
موسوی همچنین موقوفات درمانی در فارس را مورد تأكید قرار داد و گفت: پارسال معادل سه میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات درمانی استان فارس تجهیزات بیمارستانی برای پنج درمانگاه و بیمارستان های موقوفه فارس هزینه شده است.
مدیركل اوقاف فارس اظهار كرد: در سال گذشته پنج میلیارد تومان نیز از محل درآمد موقوفات برای اطعام و روضه‌خوانی امام حسین (ع) بویژه در ماه محرم و صفر امسال و یک میلیارد تومان نیز برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی امسال اختصاص یافته است.
وی به برنامه‌های این اداره كل در دهه وقف اشاره كرد و از اجرای ۲۰۰ هزار مترمربع طرح سرمایه‌گذاری در موقوفات این استان خبر داد و گفت:‌ این طرح ها در دهه وقف امسال به بهره‌برداری می‌رسند.  
موسوی اظهار كرد: همچنین در این دهه دو طرح سرمایه‌گذاری بزرگ تجاری و مسکونی در شهرستان شیراز نیز کلنگ‌زنی می‌شود که بر اساس زمان‌بندی تعیین شده این طرح ها سال آینده در دهه وقف به بهره‌برداری خواهند رسید.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار