شیراز؛

بررسی مشکلات حوزه وقف در فارس

با حضور مدیران و مسوولان اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس و نمایندگان مردم شیراز و سپیدان در مجلس شورای اسلامی، مشکلات و موانع حوزه وقف بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه وقف در مرحله اول فرهنگ انسانی برای حفظ کرامت انسانی است، گفت: اگرچه مبالغ جمع آوری شده از دید جامعه و مردم زیاد است و سبب شده مردم با نگاهی معترضانه به اوقاف نگاه کنند اما متولیان اوقاف از لحاظ زندگی و هزینه و دستمزد رضایت کافی ندارند.

پارسایی با بیان اینکه مشکلات قانونی و حقوق اوقاف زیاد است، از متولیان این حوزه خواست تا از طریق بررسی صحبت های متخصصان و متولیان اوقاف با حقوقدانان برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه های چون اوقاف و امور خیریه ،کمیته امداد، بهزیستی و حج و زیارت در بخش فرهنگی قرار می گیرند، افزود: موازی کاری هاست که آسیب زننده به بخش فرهنگی است و باید تلاش شود تا از این موازی کاری ها کاسته و بر هماهنگی آن ها افزوده شود.
 
پارسایی با بیان اینکه همه این دستگاه ها باید تحت یک قانون قرار گیرند تا هزینه ها یکجا جمع شود و کارآیی این دستگاه ها هم بهتر شود افزود: این موضوع به صورت پیشنهاد در کمیته فرهنگی مجلس به تصویب رسیده و منتظر ارجاع به صحن علنی مجلس برای رای گیری آن هستیم.

رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید براین موضوع که وقف کاری مبتنی بر نیت ،شعائر دینی است و باید وجه شرعی آن رعایت شود افزود: در کنار دستگاه های متولی خدمات خیرات و مبرات حتی اگر همه آن ها ادغام شوند باید به اوقاف و امور خیریه نگاه مستقل داشت.
وی با بیان اینکه اوقاف سازمانی اقتصادی نیست گفت: اگر این سازمان به سمت بنگاه اقتصادی پیش رود به سراشیبی رسیده است.

رجبی تصریح کرد: اصلاح موانع و قوانین وقف کار کارشناسی است که مسوولان حوزه وقف باید آن را به صورت یک طرح حقوقی به نمایندگان ارائه دهند تا مراتب پیگیری آن از طریق نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دنبال شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار