تولیت آستان قدس رضوی:

ایران اسلامی باید آهنگش، آهنگ آموزه‌های منور رضوی باشد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایران اسلامی باید آهنگش، آهنگ آموزه‌های منور رضوی باشد.

ایران اسلامی باید آهنگش، آهنگ آموزه‌های منور رضوی باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امشب در مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران براساس قرآن و آیات دین است و کارگزاران نسبت به این نظام مقدس شکرگزار هستند. در این اجتماع عظیم، خادمان سوگوار شهادت ثامن‌الحجج(ع) هستند، امام رضا(ع) در دل یکایک این خادمان قرار داشته و آن‌ها حضور در این مضجع نورانی را به هر مسئله دیگری ترجیح می‌دهند.

وی بیان کرد: این خادمان بعضاً 20، 30 و 50 سال روی ویلچر هستند و به عشق سلام به این مضجع نورانی در این حرم منور حاضر می‌شوند، خادمان مخلصی که نه فقط از مشهدالرضا بلکه از سراسر کشور عشق خدمت دارند و گردهم آمده‌اند تا عرض تسلیت کنند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: این آستان مقدس و این مضجع نورانی و ملکوتی، آثار و برکات زیادی دارد. در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در منشور 7 ماده‌ای بر آن هستیم که تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم، امشب مدد می‌خواهیم از امام رضا(ع) تا بتوانیم تبیین آیات نورانی قرآن را برای جامعه بشری داشته باشیم و مشهد تبدیل به جایگاه مرجعیت علمی در عالم شود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: از امام رضا(ع) مدد می‌خواهیم تا این آستان نورانی از هر حیث برای زائران آماده شود و بتواند مهمانان عالیقدر آن امام را چنان که شایسته است، خدمتگزاری کند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در سیره امام رضا(ع) توجه به محرومان و فقرا و مستمندان جایگاه والایی دارد و باید از آن‌ها گره‌گشایی کرد، گفت: امیدواریم این عنایت به این خادمان نیز وجود داشته باشد؛ البته این مسئله تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حرم و حریم باید یک آستان تلقی شده و فرهنگ میزبانی نسبت به زائران باید تقویت شود. آن‌چنان عمل شود که گویا فضای حرم و حریم یک فضا است؛ ایران اسلامی باید آهنگش، آهنگ آموزه‌های منور رضوی باشد.

وی اظهار داشت: امام رضا(ع) زمانی که می‌خواستند از مدینه خارج شوند، کنار قبر جد خود اشک ریختند و فرمودند این آخرین زیارت من است، اما امروز ایشان چشم و چراغ و خورشید تابان این منطقه و کشور هستند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امسال خطبه‌خوانی ما جلوه دیگری هم دارد و آن هم این است که شهدای عالیقدر حله که تنها جرم‌شان دلدادگی به سیدالشهدا(ع) بوده و همچنین تعدادی از هموطنان آذربایجانی ما نیز که دلداده امام رضا(ع) هستند، در جمع ما حاضر نیستند. البته امسال آیت‌الله طبسی نیز جایشان در این مراسم خالی است.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار