وزیر بهداشت در مراسم تشییع پیکر جانباختگان قطار تبریز-مشهد؛

دستور رییس جمهور برای بررسی کامل علت حادثه/ هر سه قوه پیگیر این موضوع هستند

وزیر بهداشت همراه با جمعی از اعضای هیات دولت، با حضور در مراسم تشییع پیکر جانباختگان تصادف قطار تبریز-مشهد، ضمن همدردی با بازماندگان و خانواده های داغدار، این واقعه تاسف بار را از طرف رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به مردم آذربایجان تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در این مراسم با ابراز تاسف از این واقعه گفت: پیرامون این موضوع که این حادثه چرا برای مسافران قطار آذربایجان و چرا در این روزها این اتفاق افتاد در نقش بسزای مردم آذربایجان در دفاع از حریم اهل بیت و ولایت نهفته است.

وی بیان کرد: این عزیزان به قصد زیارت فرزند رسول الله، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و در این روزهای عزیز از زادگاه خود خارج شده بودند و قطعا اجر آنها بر اساس وعده قرآن نزد خداوند محفوظ خواهد بود و جایگاه رفیعی خواهند داشت.

وزیر بهداشت تصریح کرد: می دانیم که زیارت ثامن الحجج (ع) از زیارات خاص است و مکرر آمده که ثواب آن از ثواب حج بیشتر است و شاید دلیل آن غربت این امام عزیز بوده است. بنابراین تردیدی نیست عزیزانی که در راه زیارت آن حضرت از دست رفته اند جایگاه خاصی دارند و ان شاءالله با اولیاء خداوند محشور خواهند شد.

وی گفت: اما بخش دیگر مربوط به وظایف دولت و حکومت است که باید کاستی ها، نواقص، کوتاهی ها، اشکالات و اشتباهات منجر به بروز حوادث اینچنینی را که کم هم نیستند، به حداقل برساند.

هاشمی در مورد بررسی علل این حادثه تاکید کرد: رییس جمهور در هیات دولت دستور قاطع داده اند تا بررسی های لازم انجام شود تا طبق قانون با هر فرد و در هر پستی که در این حادثه کوتاهی کرده اند برخورد شود.

وی افزود: خوشبختانه این پیگیری ها در دو قوه مقننه و قضاییه نیز انجام شده است و هیات هایی را برای بررسی موضوع تعیین کرده اند و بدون تردید به این موضوع که به حیثیت دولت و حقوق مردم مربوط می شود با سرعت و دقت و با عدالت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: امیدواریم تا خداوند متعال، زندگی و مرگ ما را در راه پیامبر عظیم الشان (ص) و اهل بیت او قرار دهد و این عزیزان را با امام حسین (ع) و علی بن موسی الرضا (ع) و ائمه اطهار محشور کند و آنها را ذخیره آخرت بازماندگانشان قرار دهد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار