نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

پیگیر بحث حقوقی و غرامت شهدای منا هستیم

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: به طور جدی در بحث حقوقی و غرامت، پیگیر دیه شهدای منا و مسجد الحرام هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در همایش قبل از سفر عتبات که هم‌اکنون در تالار فردوسی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران در خصوص دعوتنامه 5 اسفند مناسک حج تاکید کرد: معمولا آل سعود در این ایام برای اغلب کشورها چنین دعوتنامه ای را ارسال می کند و این بار ما آن را پذرفتیم ولی در صورت توافق با سعودی ها، بلافاصله نخستین کاروان برای شرکت در مناسک حج مشرف می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه همچنان به طور جدی هم در بحث حقوقی و غرامت، پیگیر دیه شهدای منا و مسجد الحرام هستیم، افزود: شرطی قایل نیستیم اما موضوعات بسیار زیادی برای مذاکره و حرف های زیادی هم برای گفتن داریم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: علاوه بر بحث مذاکرات، مسایل اجرایی هم زیاد است زیرا مدتی حج در کشورمان تعطیل بوده و تمام اقدامات مورد نیاز برای تامین امنیت، اسکان، غذا و سایر امور حجاج نیز در حال پیگیری است. 

وی همچنین در خصوص فراهم آوری بستری مناسب تر برای بهره مندی دانشجویان کشورمان از زیارت معنوی عتبات عالیات عراق گفت: ما خیلی در تلاشیم تا بتوانیم امکانات رفاهی هرچه بیشتری در اختیار زائران و دانشجویان عزیز در این زمینه قرار دهیم اما به طور کلی وضعیت کشور عراق به دلایلی از نظر امکانات مختلف رفاهی، بهداشتی و نظایر آن به خودی خود چندان مناسب نیست. بنابراین هم اکنون در حال انجام بدهی اقدامات و سلسله مراتبی برای تامین رفاه هرچه بیشتر از جمله حل مشکل اسکان دانشجویان در خاک عراق برای زیارت عتبات عالیات متبکره در آن کشور هستیم. 

قاضی عسگری همچنین با اظهار گله مندی از افزایش هزینه ها و تحمیل مخارج سفر بیشتر به زائران عتبات عالیات تصریح کرد: پیش از این استفاده از ارز مبادله بسیار با صرفه تر بوده ولی با کمرنگتر شدن این موضوع، تبادل ارز با نرخ آزاد، منجر به افزایش بار مالی بدای زائران شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار