برگزاری آیین شمع گردانی شام شهادت امام رضا در کاشان+تصاویر

آیین شمع گردانی شام شهادت امام رضا علیه السلام در دارالمومنین کاشان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ؛این آیین معنوی و روحانی با حضور خیل انبوه عزاداران شهادت ابالحسن علی بن موسی الرضا(ع)دقایقی قبل از میدان پانزده خرداد با نوای حزین دمام زنی جوانان شروع شد.

بانوان کاشانی که به تاسی از زنان نوقان امشب در سوز سرمای کویری کاشان با کودکان در آغوش شمعدانی های سبز حرم امام رضا علیه السلام بر دست آمدند تا دل داغدیده صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را درسوگ شهادت امام رضا علیه السلام مرهمی باشند و دل تسلایی گویند.

مردان، جوانان و نوجوانان و کودکانی که با پرچم های مشکی منقوش به آجرک الله یا بقیة الله،  پرچم های سبز و سرخ و مشکی متبرک به نام سیدالشهدا و ابوالفضل العباس علیهما السلام نیز هنگامه ای دیگر در این کاروان عزاداشت.

طنین لبیک یا امام رضا، مدد یا علی موسی الرضا و اشعار سوزناک ذاکرین اهل بیت علیهم السلام اجمعین در کنار خادمین فرهنگی حضرت از موسسه خادمین امام رضا علیه السلام در کاشان با گل پرهایی که در دست داشتند شور و شکوه و معنویت خاصی به کاروان در طول مسیر تا حسینیه ابالفضل در میدان میر کاشان بخشیده بود.

جمعیتی که از گوشه وکنار به این کاروان عزا می پیوستند از این همه شور و شعور رضوی و حال و هوای آخرین شب صفر در شام غریبان شهادت امام مهربانی ها دست توسل بر سینه گذاشته بودند و با اشک چشم دلشان را به پنجره فولاد در صحن سقاخانه پل می زدند.

جمعیت عزادار مسیر میدان 15 خرداد تا مرکز هیات ابالفضل میدان امیر دارالمومنین کاشان که رسیدند با ذکر یا ابوفاضل وارد حسینیه شدند.

سخنرانی سلام حجت الاسلام ثباتی مقدم و مداحی 
ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علی خدادوست، مصطفی نصیر زاده، جابر عابدی از دیگر برنامه های این آیین است. 

هر کسی در این کاروان با پای دل زایر حرم مطهر علی بن موسی الرضا المرتضی علیه آلاف التحیة والثنا شد و کبوتر دلش را بر حریم حرم پرواز داد و نامش را با روشنایی شمع هایی که دردست داشت در طومار عزاداران امام رووف ثبت وضبط کرد.

شایان ذکر است آیین شمع‌گردانی مراسمی است که هر سال در شام شهادت امام رضا (ع) در مشهد مقدس توسط خادمان، کفشداران، نگهبانان، دربانان و فراشان آستان قدس رضوی با حمل شمعدان‌های سبز برگزار می شود و شهرستان کاشان نیز به عنوان تنها شهرستان برگزار کننده این مراسم به همت موسسه خادمین حضرت رضا (ع) کاشان در عزای امام رئوف با شمعدانی‌های حرم امام رضا (ع)این مراسم را اجرا می کند.

مراسم شمع‌گردانی سالانه دو مرتبه در شام عاشورا و شام شهادت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان که با شعار خادم فرهنگی امام رضا فعالیت می کند امسال برای هشتمین سال متوالی آیین شمع گردانی را در این شهرستان به عنوان نخستین شهرستان پس از مشهدالرضا برگزار کرد.

برگزاری آیین شمع گردانی شام شهادت امام رضا در کاشان+تصاویر


برگزاری آیین شمع گردانی شام شهادت امام رضا در کاشان+تصاویر

برگزاری آیین شمع گردانی شام شهادت امام رضا در کاشان+تصاویر

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.