اصفهان؛

تکثیر 150 پرنده نادر در باغ پرندگان اصفهان

بیش از 150 قطعه پرنده نادر در باغ پرندگان اصفهان تکثیر شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر مجموعه باغ پرندگان اصفهان گفت : این تعداد گونه نادر شامل طاووس ، قرقاول گوش دار قهوه ای و قرقاول ترا کوپان امسال در مجموعه باغ پرندگان تکثیر شده است. 
 مرتضی رشیدی با بیان اینکه بر خی از این پرندگان برای نخستین  بار در ایران تکثیر شده افزود : برخی از پرندگان در مجموعه رها سازی شدند و برخی هم برای صادرات و فروش به دیگرنقاط کشور فرستاده شدند. 
 وی با اشاره به اینکه در این مدت 700 قطع پرنده در این مجموعه تکثیر شده اضافه کرد : این پرندگان شامل انواع طاووس سفید و قهوه ای ، قر قاول سیلور و طلایی و انواع طوطی سانان است . 
 مدیر مجموعه باغ پرندگان اصفهان ایجاد فضای مناسب زیست بوم برای پرندگان را از اهداف تکثیر گونه های این مجموعه دانست و گفت : تا پایان امسال مرحله دوم مرکز تکثیر  باغ پرندگان هم راه اندازی می شود . 
 باغ پرندگان اصفهان با 55 هزار متر مربع سال 1345 در بیشه ناژوان راه اندازی شد و در حال حاضر زیست گاه پرندگانی از جمله طاووس ها (هندی ، مصری ، آفریقایی ، سفید ، ابلق و جاوا ) ، قرقاول ها و انواع مرغ ها (امپراتور برهما ، مینیاتور ، حبشی و  لهستانی ) است . 




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار