مشهد؛

عملکرد مدیریت شهری مشهد ضعیف است

عضو شورای شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور ویژگی های خاص دارد اما مدیریت شهری این کلانشهر در بسیاری موارد، از دیگر کلانشهرهای کشور ضعیف تر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا دیمه کار در نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه مدیریت شهری مشهد باید در اجرای شیوه های نوین برای کسب درآمد پایدار در کشور پیشتاز باشد افزود: مدیریت شهری مشهد باید در طراز پایتخت معنوی کشور و پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد.

وی گفت: شهر فروشی ابتدایی ترین شیوه کسب درآمد است که به فکر کم تجربه ترین مدیران شهری نیز می رسد.

این عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه فروش قبر در اطراف حرم مطهر رضوی نیز از ضعیف ترین پروژه هایی است که توسط شهرداری قرار است عملیاتی شود، افزود: اگر برای این آسیب ها و مصوبات تدبیر ی نیاندیشیده شود مشکلات زیادی پیش خواهد آمد.

دیمه کار گفت: در حال حاضر بی کفایتی و سوء مدیریت در اداره کلانشهر مشهد به تحریم ها و شرایط اقتصادی نسبت داده شده و فرصتهای طلایی این کلانشهر نادیده گرفته می شود.

همچنین در این جلسه لایحه بودجه عملیاتی سال 95 شهرداری مشهد توسط شهردار به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه شد.

شهردار مشهد افزود: این لایحه منطبق بر اقتصاد مقاومتی، سند چشم انداز 1404 و طرح جامع توسعه و عمران شهر مشهد تدوین شده است.

سید صولت مرتضوی گفت: توجه به ساماندهی حاشیه شهر، تشکیل خزانه واحد شهرداری و توجه به اولویت های زیر ساختی شهری، اختصاص منابع با اولویت اجرای پروژه های نیمه تمام، افزایش سهم درآمد پایدار، کاهش وابستگی سازمان های تابعه به منابع شهرداری و احیای بافت فرسوده شهری از جمله شاخص های این لایحه بودجه است.

وی با اشاره به اینکه این بودجه از نظر منابع نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است، افزود: بودجه امسال شهرداری مشهد سازمان ها و شرکت های وابسته آن 96 هزار و 434 میلیارد و 49 میلیون ریال از حیث منابع و مصارف بود.

در نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر 8 دستور کار در زمینه های قرار داد سرمایه گذاری باغ پرندگان، فروش ساختمان سازمان اتوبوسرانی، اصلاح مصوبه کمیته ویژه زمین، تفاهم نامه خرید تجهیزات و اجرای پروژه با بانک شهر و راه اندازی گرمخانه برای افراد فاقد سرپناه بررسی شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۱ تير ۱۳۹۵
وقتی مدیران بیسواد و دلال مدیر یک کلانشهر میشوند. دیگه از این بهتر نمیشه. این شهردار و شورای شهر باید مدیران یک روستا بشن نه کلانشهر مشهد