مشهد؛

تربیت نیروی داوطلب مدیریت بحران در طرح دوام ثامن

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد از اجرای طرح دوام ثامن با هدف تربیت نیروی داوطلبانه مدیریت بحران در شهر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد از تشکیل گروه‌های داوطلب مردمی مدیریت بحران (طرح دوام ثامن) خبر داد و گفت: این طرح با هدف تشکیل گروه‌های امداد و نجات داوطلب، آموزش‌های هلال احمر، اورژانس مدیریت بحران و آتش‌نشانی در شهرداری اجرا می شود.

امیر عزیزی با بیان اینکه پس از انتخاب گروه‌های تخصصی داوطلب از آنها در سطح شهر به عنوان بازوی اجرایی شهرداری فعالیت می کنند، افزود: این مرحله ویژه رانندگان اداره نقلیه شهرداری است و در مرحله بعدی در بین پرسنل بسیج شهرداری مشهد اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش و آمادگی قبلی در محلات تصریح کرد: ایجاد گروه‌های مدیریت بحران در اماکن مختلف شهر و آموزش آنها یکی از راه‌های ایجاد آمادگی در بین شهروندان است.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد با اشاره به شرایط ساختاری، بافت فشرده و انبوه شهری، حاشیه‌نشینی، وجود زائران بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) و وضعیت معابر، امکانات و تجهیزات نیروهای امدادرسانی، کمک‌رسانی دولتی در دقایق و ساعات اولیه بحران در شهر را دشوار توصیف کرد و گفت: شهروندان در محلات می‌توانند به خود و دیگران کمک کنند و در صورتی که این افراد مجهز به دانش و مهارت‌های لازم باشند می‌توان انتظار داشت که دامنه تلفات و خسارات محدود شود.

طرح دوام ثامن با همکاری استانداری خراسان رضوی، جمعیت هلال احمر شهرستان مشهد و مدیریت منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه اجرایی می شود.

جلسه توجیهی و افتتاحیه این طرح، شنبه 19 دی‌ماه ساعت 16 در سالن قدیم شورای شهر مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.