مشهد؛

سیر صعودی نرخ بیکاری در خراسان رضوی

دبیرکل شورای اسلامی کار از رشد 100 درصدی نرخ بیکاری در استان خبر داد و بر لزوم توجه به قشر کارگر تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیرکل شورای اسلامی کار از افزایش 100 درصدی نرخ بیکاری در استان طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: هم‌اکنون نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی در حدود 15 درصد است، در حالی که سابق بر این میزان آن در حدود 7 درصد بود.

رحمت‌الله پورموسی تصریح کرد: این موضوع مشکلات زیادی را برای قشر کارگر به‌وجود آورده که باید به آن رسیدگی شود چراکه بسیاری از معضلات اجتماعی متأثر از این حوزه هم‌اکنون در جامعه کارگری به‌وجود آمده است.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی حتی برای کارگران شاغل وجود دارد، گفت: روند افزایش تعداد بیکاران با وجود اینکه قشر بسیار زیادی از افراد بیمه بیکاری دریافت نمیکنند، مشکلات این قشر را دوچندان کرده و این روند ادامه نیز دارد زیرا هم‌اکنون مشاهده می‌شود که بسیاری از کارگاههای باسابقه در خراسان رضوی تعطیل شده‌اند.

دبیرکل شورای اسلامی کار با اشاره به روند کارگروه‌های مزد در کشور، افزود: هم اکنون جلسات آن‌ها در حال برگزاری است و قرار بر این است که علاوه بر تورم شاخص سبد هزینه‌های خانوار نیز در نظر گرفته شود.

پورموسی تصریح کرد: زندگی افراد زیادی در قشر کارگر به علت مشکلات مالی در مرز پاشیده شدن قرار گرفته و باید در این حوزه اقدامات جدی به انجام برسد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.