رژيم غذايی عليه آلزايمر؛

چرا سالمندان باید زیاد "هویج" بخورند؟

برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها هیچ چیز بهتر از رعایت یک رژیم غذایی سالم و مفید سرشاز از مواد مغذی نیست و حتی توسط آنها می توان مرگبارترین بیماری قرن را درمان کرد.

چرا سالمندان باید زیاد به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مصرف مواد غذایی چون هویج، کلم پیچ و سیب زمینی شیرین می تواند از بروز آلزایمر در افراد سالمند جلوگیری کند.

براساس این تحقیقات مصرف این سبزی ها به دلیل دارا بودن ترکیب کارتنوئید باعث تقویت سلول های مغزی و جلوگیری از نابودی بخش های مختلف مغز می شود.

کارشناسان اعتقاد دارند زوال عقل و از بین رفتن  سلول های مغزی یک فرآیند طبیعی است اما می توان با شدت یافتن آن مبارزه کرد و مانع از ابتلای شدید افراد سالمند به آن شد، انواع تمرین های ذهنی از جمله حل جدول و پازل، انجام منظم ورزش، مصرف میوه و سبزیجات تازه و پرهیز از استعمال دخانیات، زندگی در محیط خانه تمیز و اهمیت دادن به نظافت شخصی ، کنترل قند و فشار خون همگی از موارد جلوگیری از ابتلا به آلزایمر است.

کارشناسان دانشگاه جورجیا اثرات مثبت مصرف میوه های حاوی کارتنوئید بر فعالیت سلولهای مغزی سالمندان را توسط عکسبرداری MRI از مغز 40 فرد بزرگسال سالمند بین سنین 65 الی 86 سال قبل و پس از مصرف میوه و سبزیجات بدست آورده اند، همچنین در تست یاد آوری خاطرات سالمندانی که میوه مصرف کرده اند نمرات بالاتری کسب کرده اند.

نتایج این تحقیق در مجله انجمن بین المللی اعصاب و روان منتشر شده است و کارشناسان براساس آن توصیه می کنند سالمندان مصرف هویج را به صورت روزانه در ر‍ژیم غذایی خود قرار دهند ، علاوه بر درمان آلزایمر مصرف هویج می تواند باعث سلامت چشم سالمندان و جلوگیری از کاهش قدرت بینایی بوی‍ژه بیماری دژنراسیون ماکولا شود که یکی از اصلی ترین دلایل نابینایی در بین سالمندان است.

براساس تحقیق همسو مصرف هویج همچنین می تواند مانع ازابتلای بانوان به سرطان سینه تا حدود 60 درصد شود، مصرف این ماده غذایی همچنین برای زیبایی پوست و مو و جلوگیری از زردی صورت مفید است.

در عین حال زیاده روی در مصرف هویج که دارای ویتامین A است می تواند باعث مسمومیت و بروز اختلالات سلامتی شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد به اندازه از این میوه استفاده کنند.

منبع:Dailymail
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.