مشهد؛

افتتاح بزرگترین مزرعه مرغ مادر شرق کشور با حضور رئیس جمهور

بزرگترین مزرعه مرغ مادر شرق کشور با حضور رئیس جمهور و معاونان وی هم اکنون افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فارم جدید مرغ مادر دیزباد به ظرفیت70هزار قطعه مرغ مادر گوشتی و تولید سالانه 10میلیون قطعه جوجه یکروزه به صورت ویدئو کنفرانس توسط دکتر روحانی  افتتاح شد.

مدیر عامل دیزباد زنجیره شمال شرق کشور در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه با هزینه ای بالغ بر 140میلیارد ریال و در مدت 3سال باهدف ارتقاء اقتصاد مقاومتی به بهره برداری رسید.

مجید صنعتگر افزود: این فارم به عنوان یکی از مجهزترین مزارع پرورش جوجه یک روزه گوشتی کشور در دو طبقه با شیوه اتوماسیون کامل و با مشورت متخصّصان داخلی و خارجی به صورت کاملا بهداشتی امکان تولید سالانه 15میلیون تخم مرغ نطفه دار را دارد.

او با اشاره به اشتغالزایی این پروژه در منطقه گفت:این پروژه در منطقه دیزباد خراسان امکان اشتغال زایی مستقیم برای100نفر و به صورت غیر مستقیم برای 2000نفر را فراهم می کند.

صنعتگر ادامه داد: به دلیل استفاده از سیستم اتوماسیون مجهز و معتبر در سالن ها ، کمک شایانی به کاهش مصرف انرژی و سوخت های فسیلی خواهد شد.

صنعتگر شرکت مرغ مادر دیزباد را یکی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر و بنیاد شهید انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: این پروژه در سال 1354با ظرفیت 70هزار قطعه مرغ مادرفعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر عامل دیزباد زنجیره شمال شرق کشور ادامه خاطر نشان کرد : این شرکت با احداث یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت12میلیون قطعه در سال 1367به عنوان یکی از اولین و بزرگترین تولید کنندگان جوجه یکروزه در شرق کشور مطرح شد.

او  با اشاره به اهمیت زنجیره تولید و تأمین در اقتصاد گفت :با ادغام سه شرکت مرغ مادر دیزباد،مرغداران طوس و خوراک دام و طیور مشهد زنجیره تولید درشمال شرق کشور تکمیل شده است که ظرفیت تولید325هزار قطعه مرغ گوشتی در 8واحد پرورش مرغ مادر را دارد.

صنعتگر اظهار کرد :دو کارخانه مجهز جوجه کشی به ظرفیت 32میلیون قطعه در سال و 2واحد تولید دان با ظرفیت سالانه108هزار تن خوراک دام و طیور و همچنین یک واحد کشتارگاه فرصت های شغلی برای 1000نفر فراهم کرده است.

مدیر عامل دیزباد زنجیره شمال شرق کشور تصریح کرد: این زنجیره سهم موثر و بسزایی در چرخه تولید انواع محصولات طیور مورد مصرف مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) را با تولید سالانه40هزار تن انواع محصولات پروتئینی،100هزار تن دان طیور و 25میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی خواهد داشت.
در این مراسم طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی و فتاح الجنان مشاور وزیر و مدیر کل امور استانها و همچنین تعدادی از مسؤلان استانی حضور داشتند.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.