فرانسه و ایرلند، شفافیت انگلیس را درباره برکسیت خواستار شدند

وزرای امور خارجه فرانسه و ایرلند امروز در یک کنفرانس خبری، خواستار «شفافیت» بیشتر انگلیس درباره برنامه این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا شدند.

فرانسه و ایرلند، شفافیت انگلیس را درباره برکسیت خواستار شدندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژان-مارک ارو» و «چارلز فلانگن»، وزرای امور خارجه فرانسه و ایرلند، پنج‌شنبه در کنفرانس خبری در پاریس «شفافیت» بیشتر انگلیس را درباره برنامه این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا خواستار شدند.

فلانگن پس از پایان گفتگو با همتای فرانسوی خود گفت: «هم اکنون پنج ماه است مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا تصمیم گرفته اند و من معتقدم ضروری است این موضوع برای ما شفاف شود و دقیقا بدانیم برنامه انگلیس چیست.»

وزیر امور خارجه ایرلند گفت: این موضوع برای هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اندازه ایرلند اهمیت ندارد.»

«ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، خروج این کشور از اتحادیه اروپا را پیش از پایان مارس وعده داده است. مذاکرات برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است حداکثر دو سال طول بکشد. اما دولت انگلیس از اینکه درباره چشم انداز روابط آینده انگلیس با اتحادیه اروپا کوچکترین سرنخی دهد خودداری می کند.

ژان-مارک ارو نیز اظهار داشت: «زمان از دست رفته¬ عدم اطمینان مضری را در پی دارد. این مذاکرات باید هرچه سریعتر آغاز شود. ما امیدواریم این جدول زمانی مشخص شود. فایده طولانی شدن این روند چیست؟ نمی توان فقط براساس نقشه انسجام داشت.»

وی همچنین از اینکه انگلیسی‌ها درباره جدول زمانی و برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به حد کافی شفاف عمل نکرده اند ابراز تأسف کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار