اتحادیه اروپا در انتظار تصمیم اوباما در خصوص تحریم‌های ایران است

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت این نهاد تا زمانی که روند تصویب طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران نهایی نشده، واکنشی به آن نشان نمی‌دهد.

اتحادیه اروپا در انتظار تصمیم اوباما در خصوص تحریم‌های ایران استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم؛ اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد فعلا واکنشی نسبت به تصویب طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران در کنگره آمریکا نشان نمی‌دهد.

«مایا کوشیاجانسیچ» سخنگوی این اتحادیه به خبرنگاران گفت: «در ارتباط با تحریم‌هایی که سنای آمریکا تائید کرد، ما تصمیم سنا را مورد توجه قرار داده و اکنون که طرح به کاخ سفید ارسال شده، تا تکمیل روند تقنینی منتظر می‌مانیم. به همین جهت در این مرحله اقدام بیشتری انجام نمی‌دهیم.»

سنای آمریکا روز گذشته با ۹۹ رأی مثبت مصوبه مجلس نمایندگان برای تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران را تائید کرد. این قانون که اولین بار در سال ۱۹۹۶ تصویب شد، چند بند مرتبط با برنامه هسته‌ای دارد. بر اساس متن توافق هسته‌ای، آمریکا و دیگر کشورهای امضاکننده برجام نباید تحریم هسته‌ای جدیدی علیه ایران وضع کند.

جمهوری اسلامی ایران تأکید دارد که بر اساس برجام تمدید تحریم‌های ایران نقض توافق هسته‌ای به شمار می‌آید. «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ۱۰ روز کاری برای تصمیم‌گیری در مورد این طرح زمان دارد. دیروز یک مقام کاخ سفید به رسانه‌ها گفت که واشنگتن این طرح را ناقض برجام ندانسته و آن را تائید می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
به نظر من هدف آمریکا از این کار وادار کردن ایران به خروج از برجام است تا یک بار دیگه بتونه اجماع جهانی بر علیه ایران درست کنه و ایران نباید این بهانه را به دست این یانکی ها بده چرا که بر طبق روایت مومن باید زکی و سیاس باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
سیاسیون یاد بگیرن نتیجه اعتماد به غرب همینه
Iran (Islamic Republic of)
حقی
۲۳:۵۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
حالا اونهایی که سنگ آمریکا ورابطه با آمریکای خیانتکار را به سینه میزنند بفهمند که هیچوقت هم نمفهمند..... جواب بدن!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
مرگ بر اروپا
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
ثابت شدحقیقتابخشی ازغرب "وحشی وحشی"وخوی غیرانسانی وعدم رعایت عهدوبازی دارندکه دردولتمردان آن بویژه امریکایی گاها نمود آشکاری دارد.دراین نقض برجام دنیادیگربه اینهااعتمادوباوری نداردالبته بنظرمیاددراینجافقط تبلیغات سیاسی وانحراف افکارعمومی ازمشکلات داخلی ونوعی چانه زدن وازموضع به اصطلاح قدرت نمایی تحقیرشده وکاذب وامتیازگیری احتمالی باشدوفقط برای سوپاپ اطمینان موقت باشدواوبامابلکه ترامپ هم آنرامسکوت ومشروط گذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
حال دیدید حق با احمدی نژاد بود و قاطع و جدی با امریکایی ها و اروپایی ها برخورد میکرد دولت روحانی سه سال تلاش الکی کرد و کشور را 30 سال عقب انداخت که مثلاً وضعیت کشور را اقتصاد را درست کند ،درست که نشد هیچ بدتر هم شد حالا مطمئن باشید که غربیها با امکاناتی که دارند در بوق کرنا میکنند که تصویب تحریمها ربطی به برجام نداشته و اگر ما اقدامی کنیم بهانه ای خواهد شد تا آنان به اقداماتی سختتر از حالا بر ضد ما دست بزنند ، یعنی باید دولت شل و ول روحانی را در عواقبی که برای کشور ومردم پیش خواهد آمد مقصر دانست و از الان به فکر محاکمه آنان هم باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
اوباما امضا کنه یا نکنه به خاطر رای بالا باید اجرا شه چرا خودتون رو گول میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
توافق چیه !
بوتون های قلب نیروگاه اراک خشک شد دیگه تمام .
توافق با کشوری ما مرگش رو طلب میکنیم یعنی چی
یکی اینو برا من توضیح بده
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقر
۱۹:۵۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
اروپا از خود استقلالی ندارد .اونها هم یه مشت نامردند که در طول تاریخ به هیچ توافقی پایبند نبوده اند.
Kazakhstan
بنده خدا
۲۰:۵۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
آره تو راس میگی !!!!!!!
اروپا بَده !!!
آمریکا بده !!!
اعراب بدَن !!!
بجز عراق و سوریه و یمن ، همه دنیا نامردن !!!!
فقط ما خوبیم !!! اونم نه همه ما !!! فقط همفکرای شما !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
بنده خدا
اللهم اشف کل مریض
آخرین اخبار