انتقاد سناتور دموکرات از توافق هسته‌ای ایران و کاخ سفید

وب‌سایت فاکس نیوز در گزارشی از انتقاد غافلگیرانه یکی از هم حزبی‌های اوباما از توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

فاکس‌نیوز: انتقاد شدید سناتور دموکرات از توافق هسته‌ای ایران و کاخ سفید
 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس‌نیوز، رابرت منندز -یکی از اعضای حزب دموکرات-‌ پنج‌شنبه پیش از تمدید تحریم‌های جدید علیه ایران، در سخنرانی خود به شدت از توافق هسته‌ای ایران و آمریکا انتقاد کرد. این برخورد از طرف یکی از اعضای حزب باراک اوباما –رئیس‌جمهور آمریکا- به شدت غافلگیرکننده بود.

منندز که یکی از اعضای قدیمی کنگره و سناتور ایالت نیوجرسی است در این سخنرانی با پشت کردن به خواسته "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، حمایتش را از اعمال تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد. منندز همچنین در این سخنرانی عنوان کرد عملکرد اوباما در رابطه با کوبا، سوریه و روسیه ضعیف بوده است. این سناتور دموکرات همواره از سیاست‌های اوباما انتقاد کرده است؛ اما حال که اوباما روزهای پایانی خدمت خود به عنوان رئیس‌جمهور را سپری می‌کند، شدت این انتقادات افزایش یافته است.

منندز در مصاحبه با فاکس‌نیوز ادعا کرد: «من به دلیل اظهارنظر درباره سیاست‌های دولت در خصوص ایران و کوبا بارها در معرض مجازات قرار گرفته‌ام.»

منندز به همراه سه دموکرات دیگر، تنها کسانی بودند که سال گذشته همراه با جمهوری‌خوهان علیه توافق هسته‌ای ایران رأی دادند. وی همچنین تابستان امسال لایحه‌ای را پیشنهاد داد که از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و گسترش حق اعمال تحریم‌های کنونی حمایت می‌کرد.

دولت آمریکا در آن زمان به شدت با این اقدام منندز مخالفت کرد. دولت آمریکا حتی از تمدید قانون تحریم‌های ایران در روز پنج‌شنبه از سوی سنا نیز انتقاد کرد و آن را غیر الزامی دانست؛ اما کمی بعد اعلام کرد رئیس‌جمهور این قانون را امضا خواهد کرد. این قانون به اوباما اجازه می‌دهد تحریم‌های کنونی علیه ایران را به مدت یک دهه تمدید کند. 

منندز در پایان نطق خود تمدید تحریم‌ها علیه ایران را در جهت منافع ملی و امنیت آمریکا عنوان کرد.

در حالیکه سناتورها معمولاً حامی رئیس‌جمهور حزب خودشان هستند، منندز اعلام کرده است: «من همیشه مایل و همچنین قادر بوده‌ام برای پیشرفت ملت‌مان با هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه کار کنم. در مورد رئیس‌جمهور بعدی هم همینطور خواهد بود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار