ارومیه؛

ادامه مرمت های پل میرزا رسول میاندوآب

مرمت اثر ملی پل میرزا رسول میاندوآب ادامه می یابد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت : پروژه مرمت پل میرزا رسول میاندوآب با محوریت استحکام بخشی و تحکیم بستر پل از سال 1394 با اعتباری به مبلغ 450 میلیون ریال آغاز شده است .

محمد فتحی تصریح کرد : بستر و زیرپایه های پل در بخش خروجی آب ، براثر آب شستگی و تور بولاین آب رودخانه کاملا خالی شده بود بطوریکه 40 الی 50 درصد پل در زیر پایه ها بصورت کاملا نامتعادل بر روی هوامعلق مانده بود .

وی با اشاره به مصوبات شورای فنی استان اظهار کرد : پس از تصویب طرح استحکام بخشی بستر در شورای فنی استان ، به سرعت مراحل اجرایی پروژه آغاز شد که به جهت کمبود اعتبار و آب گیری رودخانه ؛ ادامه عملیات مرمتی به سال 1395 موکول شده و در سال جاری نیز پس از تخصیص 500 میلیون ریال از اعتبارات مصوب پروژه ؛ ادامه عملیات مرمت مجدداً آغاز شد.

محمدفتحی هم چنین افزود: هم اکنون با تلاش همکاران استان ، مدیریت میراث فرهنگی استان پروژه با پیشرفت 80 درصدی طرح نجات بخشی و استحکام بخشی بستر پل در حال انجام می باشد .

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد : در صورت تخصیص 100 درصدی اعتبارات مصوب پروژه امیدواریم عملیات مرمت به نحو احسن انجام شده و بتوانیم پل میرزا رسول را متعلق به دوره صفویه می باشد بشکل زیبا و تاریخی حفظ نموده و برای بازدید گردشگران آماده نمائیم .

گفتنی است پل تاریخی میرزا رسول میاندوآب در سال 1377 و بشماره 2068در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و مرمتهای دوران قاجار و برخی مرمتهای سال گذشته بر روی بدنه پل مشهود می باشد.

انتهای پیام/ح


برچسب ها: مرمت ، پل ، میاندوآب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.