ارومیه؛

بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تشکیلاتی علمی، فرهنگی و اجتماعی است

استاندار آذربایجان غربی در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگ ، هنر و ادب شعبه آذربایجان غربی گفت : این بنیاد تشکیلاتی علمی، فرهنگی و اجتماعی است و نمی خواهیم این دفتر، سیاسی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قربانعلی سعادت در این جلسه با بیان اینکه توجه به مطالبات قومیت ها یکی از وظایف اساسی دولت ها به شمار می رود ، گفت : مسائل قومیتی به عنوان فرصتی برای مملکت به شمار می رود که برای درست استفاده کردن از این فرصت ها باید تدابیر لازم اندیشیده و اقدامات لازم انجام گرد چرا که در صورت استفاده نکردن از فرصت ها به تهدیدی تبدیل می شود که دشمنان از آن استفاده می کنند .

سعادت با بیان اینکه این بنیاد باید همه گیر باشد و جریان های مختلف را در بر بگیرد ، افزود : در شورای سیاست گذاری هم افرادی که سیاسی فکر می کنند و توجه ویژه ای نیز به موضوع تعامل در جامعه دارند، حضور یافته اند که این امر برای این بنیاد، بسیار خوب است.

استاندار آذربایجان غربی هدف از تشکیل این بنیاد را گسترش فرهنگ و ادب آذربایجان ، تاثیرگذاری در تحکیم مبانی کشور عنوان نمود و اظهار داشت : باید از هر نوع حرکتی که باعث ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی در بین اقوام میشود جلوگیری شود چرا که تاسیس این نوع بنیاد ها نباید به وحدت ملی و منطقه ای ضرر برساند لذا باید انتخاب اعضای این بنیاد و رعایت برخی حساسیت ها مورد دقت و توجه قرار گیرد .

وی اظهار کرد: توجه به مطالبه های قومیت های مختلف در اصول قانون اساسی هم وجود دارد و ما وظیفه داریم این مطالبه ها را پاسخ بگوییم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وعده رئیس جمهوری در ایام تبلیغات انتخاباتی برای توجه ویژه به اقوام مختلف گفت: راه اندازی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان از جمله مطالبه های مردم بود که با نظر ویژه دکتر روحانی راه اندازی شد.

دکتر عطاپور در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده بنیاد فرهنگ ، هنر و ادب استان پرداخت و گفت این بنیاد در راستای عملیاتی نمودن وعده های دکتر روحانی برای مطالبات مردم مبنی بر تاسیس فرهنگسرای زبان و ادبیات ترکی و با مشارکت استانداران 4 استان آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل و زنجان تشکیل می شود .

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی پیشتاز در زمینه تاسیس دفتر این شعبه است ، افزود : محل بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان غربی همزمان با هفته دولت در مدرسه هدایت ارومیه افتتاح شده است .

عباس خورشیدی رئیس هیات مدیره بنیاد فرهنگ ، هنر و ادب آذربایجان در این جلسه ضمن تقدیر از استاندار آذربایجان غربی برای حمایت از تاسیس و آغاز فعالیت شعبه استانی این دفتر در استان گفت : شایسته است در انتخاب اعضای این بنیاد توزیع جنسیتی و توزیع جغرافیایی مد نظر قرار گیرد .

گفتنی است استاندار آذربایجان غربی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری ، مدیرکل فرهنگ و. ارشاد اسلامی به عنوان دبیر و رئیس دانشگاه ارومیه ، شهردار ارومیه ، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگریاز جمله اعضای این بنیاد را تشکیل می دهد .

در این جلسه در خصوص اعضای جدید شورای سیاست گذاری بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان غربی پیشنهادهای لازم ارائه شد.

همچنین در این جلسه آقای محمد نعلبندی به مدت دو سال به عنوان رئیس و مدیر اجرایی دفتر بنیاد فرهنگ ، هنر و ادب شعبه آذربایجان غربی منصوب شد .

انتهای پیام/ب

برچسب ها: فرهنگی ، اجتماعی ، هنر ، ادب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.