اردبیل؛

تثبیت اشتغال مهمتر از ایجاد اشتغال جدید است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: تثبیت اشتغال از ایجاد شغل جدید در قالب پرداخت تسهیلات احیا و رونق تولید برای ما ارزشمند‌تر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اقبال عباسی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل افزود: قرار است در سطح کشور و در مدت 5 سال 36 هزار طرح صنعتی احیا شود که سهم تعیین شده برای سال جاری 7 هزار و 500 واحد در کشور است که برای استان‌ها نیز سهم مشخصی تعریف نشده بلکه به هر میزان که بتوانیم باید در احیای واحدهای صنعتی تلاشی جدی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها در استان اردبیل در 8 ماهه امسال برای 245 نفر شغل جدید فراهم شده و در تثبیت اشتغال نیز عملکرد مطلوبی را شاهد بودیم، افزود: 2 هزار و 600 نفر نیز به خاطر احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل دوباره به شغل سابق خود بازگشته و به نوعی تثبیت اشتغال انجام شده است.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تثبیت اشتغال پایدار در واحدهای صنعتی تعطیل شده و راکد مهمتر از ایجاد اشتغال جدید بوده است، تصریح کرد: تثبیت 2 هزار و 600 شغل و ایجاد 245 شغل جدید اقدامی مهم و قابل قبول در سطح استان است که می‌تواند نتایج خوبی را در حوزه تحولات اقتصادی و همچنین زمینه‌سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی به همراه داشته باشد.

عباسی کلید واژه احیای این واحدها را کمک و همراهی بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تعطیل شده و با پیشرفت 60 درصد اعلام کرد و یادآور شد: انتظار ما این است بانک‌های عامل در سه ماه پایانی سال به پرداختی‌های خود سرعت بدهند تا بخش عظیمی از مشکلات و موانع برطرف شود.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها به ویژه بانک ملی که به تعهدات پرداخت تسهیلات در یک هفته گذشته شایسته و مناسب عمل نکرده است، اظهار کرد: اصلا برازنده بانک ملی نیست که از 86 واحد معرفی شده به این بانک پرداختی آنها تنها 16 مورد باشد در حالی که 70 مورد طرح معرفی شده همچنان بلاتکلیف باقی‌مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل اظهار کرد: در سطح کشور و با هدف احیای 7 هزار و 500 واحد در سال جاری قرار شده است بانک‌ها به منابع و مصارف خود توجهی نکنند و پرداخت تسهیلات را به عنوان یک تکلیف جدی و برنامه اولویت‌دار مدنظر قرار دهند که امیدواریم نگرانی‌های ما از بابت از دست رفتن فرصت‌ها با تلاش پیگیرانه بانک‌ها برطرف شود.

عباسی افزود: ضرورت دارد هرچه سریع‌تر مشکلات این واحدها تعیین تکلیف شود و بانک‌ها ظرف یکی دو ماهی که فرصت پرداخت تسهیلات قبل از پایان سال را دارند بتوانند به این موضوع جامه عمل بپوشانند.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم بانک ملی در حد نام خود نسبت به انجام تعهدات و پرداخت تسهیلات اقدام کند تا مشکلات و موانعی که وجود دارد یکی پس از دیگری برطرف شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل به انحراف کم پرداخت تسهیلات رونق تولید بر اساس گزارش کمیته‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: امیدواریم هم به تثبیت اشتغال و هم ایجاد اشتغال جدید اهتمامی جدی داشته باشیم.

عباسی به 30 متقاضی استان در دریافت تسهیلات ارزی اشاره کرد و گفت: امیدواریم بانک‌های عامل با استعلام از مرکز نسبت به پرداخت تسهیلات ارزی نیز جدی و با رغبت بیشتر ورود پیدا کنند تا با تعیین تکلیف دقیق در این ارتباط، زمینه معرفی متقاضیان دریافت ارزی به بانک‌ها فراهم آید.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، تثبیت ، اشتغال ، پایدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.