ولايتى در ديدار با نماينده پوتين در امور سوريه:

روابط ايران و روسيه باید دائما رو به پيشرفت باشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: شرايط جديدى در عرصه جهانى ايجاد شده است كه به ما يادآورى می‌كند كه روابط ايران و روسيه بايد دائما روبه پيشرفت باشد.

روابط ايران و روسيه بايد دائما رو به پيشرفت باشد
به گزارش خبرنگار احزاب وتشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، على اكبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در ديدار با بالاورنتیف نماینده ویژه پوتین رئیس جمهور روسیه درامور سوریه با اشاره به آينده روابط ايران و روسيه اظهار داشت: شرايط جديدى در منطقه و عرصه جهانى ايجاد شده است كه همين موضوع به ما يادآورى می‌كند كه روابط ايران و روسيه بايد دائما روبه پيشرفت باشد.
 
وى افزود:بسيارى عليه روابط دو كشور تلاش هایی كردند كه بى نتيجه بود. بايد گفت آينده منطقه به خصوص در غرب آسيا، آسياى مركزى و خاورميانه بسيار حساس است كه بايد براى توسعه روابط و براى مقابله با تهديدات موجود تلاش كرد.
 
همچنين بالاورنتيف در ادامه اين ديدار با اشاره روابط ايران و روسيه گفت: دشمنان ما تلاش كردند و بازهم تلاش می كنند كه روابط ما با ايران را به هم بزنند كه البته موفق نخواهند شد. 

نماینده مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: دو کشور ایران و روسیه از دو موضع مساوی و برابر با یکدیگر ارتباط دارند و رابطه کنونی ایران و روسیه در تاریخ روابط دو کشور بی سابقه است.

ولایتی اظهار داشت: نماینده پوتین سفر فوری و مهمی به ایران داشت و حامل پیام مهمی برای جمهوری اسلامی ایران بود و بعد از ملاقات با رئیس جمهور با بنده ملاقات کردند. 

نماینده مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: از زمانی که الکساندر به عنوان نماینده پوتین در مسائل سوریه انتخاب شد چهارمین بار است که با من ملاقات دارد در این دیدار روابط رو به رشد ایران و روسیه مورد گفت و گو قرار گرفت، روابط دو کشور راهبردی است و هر روز بیشتر از گذشته توسعه و تعمیق می یابد و در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی منطقه ای و بین المللی و دفاعی در حال شکل گیری و پیشرفت است. 

**رابطه کنونی ایران و روسیه در تاریخ روابط دو کشور، بی سابقه است

ولایتی در خصوص رابطه کنونی بین ایران و روسیه نیز اظهار داشت: رابطه فعلی در تاریخ روابط دو کشور بی سابقه است.

وی با بیان اینکه دو کشور از موضع برابر و حقوق مساوی و کاملا دوستانه و بدون دخالت در امور داخلی یکدیگر یک رابطه راهبردی را شروع کردند گفت: این رابطه هر روز در حال پیشرفت روز افزون است و در حال حاضر همکاری بین ایران و روسیه علاوه بر همکاری دو جانبه همکاری بین المللی و منطقه ای که با تمرکز بر مسئله سوریه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود:  عوامل و مزدوران منطقه ای بنا داشتند که بشار اسد را که رئیس جمهور قانونی سوریه است ساقط کنند و سوریه را به نفع صهیونیست ها در منطقه تجزیه کنند آنها تصور می کردند این اقدامات ظرف چند هفته انجام خواهد شد اما با استقامتی که مردم سوریه و تدبیر و رشادتی که بشار اسد نشان داد و کمک های جمهوری اسلامی ایران و حزب الله و مجموعه اعضای تشکیل دهنده زنجیره مقاومت انجام دادند الان بیش از پنج سال است که دولت و مردم سوریه به عنوان یک حلقه مهم و اساسی از کشور خود محافظت کردند.

ولایتی در ادامه افزود: هر روز در سوریه شاهد پیشرفت بهتری هستیم و باید این مژده را به شما بدهم که همین یکی دو روز پیشرفت قابل ملاحظه ای براساس گزارش هایی که داشتیم از جمله یکی از افراد نظامی که همراه گروه آقای لاورانتیف بود در ابتدای نشست امروز نیروهای سوریه و متحدانشان از سمت غرب به شرق حلب حدود 1600 متر پیش روی کردند و این میزان در مقابله با تراکم نیروهای معارض و تروریست ها اقدامی بسیار مهم محسوب می شود.

ولایتی گفت: دولت و ملت سوریه و متحدانشان در حال پیروزی نهایی شهر حلب که اقدامی بسیار مهم است قرار دارند و امیدواریم روزی شاهد آن باشیم که کل سوریه از اشغال تروریست ها آزاد شود.

وی ادامه داد: دو طرف ایرانی و روسی با یکدیگر توافق داشتند که باید از حکومت قانونی سوریه حمایت کنیم و هر دو توافق داشتیم از تمامیت ارضی سوری ها باید حمایت شود و نباید اجازه داد که تروریست ها کار غیرقانونی و ضد انسانی خود در سوریه را ادامه دهند.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک تصریح کرد: تمام اجلاس هایی که در نقاط مختلف انجام می شود ناشی از اقتدار نیروهای سوریه و متحدین آنها در حلب و سوریه است و این اضطراب تروریست ها و حامیان آنها را در منطقه به دنبال خواهد داشت و ما به همکاری خود با روسیه در حوزه دو جانبه ادامه خواهیم داد.

 
انتهاى پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار