اردبیل؛

استان اردبیل در پرورش شتر دوکوهانه رتبه اول کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در پرورش شتر دوکوهانه رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: استان اردبیل یکی از استان‌های برتر کشور در تولیدات دامی محسوب می‌شود بطوریکه در پرورش شتر دوکوهانه رتبه اول کشور را دارد.

وی افزود: سالانه ۳۹ هزار تن گوشت سفید نیز در این استان تولید می‌شود که بخشی از آن به بازارهای سایر استان‌ها صادر می‌شود.

رئیسسازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: این استان در پرورش گاومیش رتبه سوم و در پرورش شتر دو کوهانه رتبه اول را دارا است و مجموع جمعیت دامی آن سه میلیون و ۸۸۰ هزار واحد است.

به گفته سروی دام سبک این استان یک‌میلیون و ۹۴۰ هزار واحد و دام سنگین یک‌میلیون و ۸۶۰ هزار واحد است و در مجموع استان اردبیل می‌تواند سالانه ۳۰ هزار تن گوشت قرمز نیز تولید کند.

وی با اشاره به اینکه در پرورش گوسفند استان اردبیل رتبه هفتم و در تولید گوشت قرمز رتبه هستم را دارا است، تأکید کرد: در تولید عسل نیز استان اردبیل رتبه سوم کشوری را دارا است.

رئیسجهاد کشاورزی استان به تولید ۲۶۴ هزار تن شیر خام و ۹ هزار تن تخم‌مرغ در سال اشاره کرد و گفت: تمامی تولیدات دامی این استان از کیفیت و مرغوبیت قابل‌توجهی برخوردار است.

سروی تأکید کرد: متناسب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای تولید هر یک از محصولات هدف گذاری شده که در ماه نهم از سال بخش عمده‌ای از اهداف محقق شده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، پرورش ، شتر ، دوکوهانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.