اردبیل؛

پیش بینی برداشت بیش از 2 هزار تن بادام زمینی از اراضی پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار و 700 تن بادام زمینی از این میزان اراضی زیر کشت برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی اکبر حسینیان افزود: امسال 750 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص یافته که این میزان سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: عملیات برداشت بادام زمینی در این شهرستان به روش مکانیزه صورت می گیرد که این امر علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان هزینه کارگری را نیز در برداشت آن کاهش می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: بادام زمینی جز محصولاتی با ارزش افزوده در سطح بالایی است که توسعه و کشت آن می تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی کند به ویژه اینکه این محصول از لحاظ فنی و تخصصی این قابلیت و توانایی را دارد که در تناوب با غلات قرار بگیرد و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی کند.

حسینیان افزود: رقم کاشته شده بادام زمینی در پارس آباد رقم گلی بوده و با غلات تناوب زراعی دارد.

وی گفت: دانه بادام زمینی دارای 30 تا 50 درصد روغن و 25 درصد پروتیین می باشد و کشت این محصول به حاصلخیز بودن خاک کمک می کند و درآمد خوبی برای کشاورزان بادام زمینی کار دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.