با موضوع اساطیر و تاریخ ایران باستان؛

فراخوان اولین دوره مسابقه داستان‌نویسی منتشر شد

اولین دوره مسابقه داستان‌نویسی با موضوع اساطیر و تاریخ ایران باستان به همت انستیتوی ملی بازی‌سازی برگزار می‌شود.

فراخوان اولین دوره مسابقه داستان‌نویسی منتشر شدبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داستان‌های ارسالی برای شرکت در مسابقه داستان‌نویسی در قالب داستان بلند و رمان با حجم حداقل 70 و حداکثر 130 صفحه A4 با فونت 12 Nazanin طبقه‌بندی و داوری خواهد شد.

نکات قابل‌توجه شرکت‌کنندگان:
شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر 2 اثر داستانی خود را با ذکر نام نویسنده، آدرس ایمیل و شماره تماس به ایمیل دبیرخانه انستیتو ملی بازی‌سازی به آدرس irangdi.ir@gmail.com ارسال نمایند.

آثاری که پیش‌ازاین در نشریات مکتوب، اینترنتی، جراید و روزنامه‌ها و یا در قالب کتاب منتشرشده باشند بررسی و داوری نخواهند شد. به دلیل وسعت گستره و دامنه موضوع مطرح‌شده، آثاری که متعلق به اساطیر، تاریخ و فرهنگ ایران باستان است در اولویت بررسی و داوری خواهند بود اما اقتباس از اساطیر دیگر تمدن‌ها که اشتراکات فرهنگی و اساطیری با ایران باستان دارند (به‌شرط ایرانیزه کردن) نیز بلامانع است.

خلاقیت و نوآوری در پرداخت و نگارش داستان‌ها و اقتباس بدیع از اساطیر و تاریخ و فرهنگ ایران باستان موردنظر برگزارکنندگان مسابقه است بنابراین صرف روایت منثور داستان‌هایی که درگذشته ادیبان و بزرگانی چون حکیم ابوالقاسم فردوسی در کتب خود آورده‌اند، مورد نظر نیست. نویسندگان می‌بایست در آثار خود پایبند به موضوع ایران باستان ازنظر مکانی و زمانی باشند.

هم‌زمان با فراخوان برگزاری مسابقه، کارگاه شناخت اساطیر و تاریخ ایران باستان جهت معرفی منابع و رفرنس، مشاوره در نگارش، پاسخگویی به سؤالات و رفع اشکال نویسندگان، به سرپرستی آقای حمیدرضا قنبری به‌صورت هفتگی برگزار خواهد شد که تاریخ روز و ساعت برگزاری کارگاه متعاقباً اعلام خواهد شد. اسامی هیئت‌داوران مسابقه نیز در آینده اعلام خواهد شد. تاریخ اعلام نتایج و معرفی برگزیدگان مسابقه اولین دوره داستان‌نویسی، دهم بهمن‌ماه 1395 خواهد بود.

پس از معرفی آثار برگزیده، 3 اثر منتخب هیئت‌داوران به مسابقه تصویرسازی انستیتو راه پیدا خواهند نمود و مسابقه تصویرسازی (رمان مصور) بر اساس این 3 اثر منتخب برگزار خواهد شد. پس از ارائه آثار و داوری مسابقه تصویرسازی، اثر نهایی و برگزیده اصلی معرفی شده و در قالب کتاب دیجیتالی به نام نویسنده و تصویرساز با حمایت و پشتیبانی انستیتو ملی بازی‌سازی منتشر خواهد گردید.

منبع: روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای


انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، باستان ، مسابقه ، همت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار