ساری،

دستگيری کلاهبردار 4 ميلياردی احشام در شهرستان آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيری يک کلاهبردار حرفه‌ای 4 ميليارد ريالی در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ ولی‌الله گنجيان‌مقدم افزود: در پی شکايت افرادی مبنی بر اينکه فردی با خريد احشام و دادن چکهای مجعول و بلامحل از آنها کلاهبرداری کرده است، و رسيدگی موضوع در دستور کار مأموران پليس آگاهی اين فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: در بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد فرد کلاهبردار پس از خريد احشام و اقدام به پرداخت مبلغ از طريق دستگاههای خودپرداز و به بهانه اينکه کارت عابر بانک وی مشکل داشته، با برانگيختن حس اعتماد افراد به خود، اقدام به دادن چک به آنها ميکرده که مالبختگان پس از مراجعه به بانک براي وصول، متوجه بلامحل بودن چک شدند.

سرهنگ گنجيان مقدم افزود: كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پس از تلاش‌های بسيار و تحقيقات گسترده، موفق به شناسايی متهم به‌نام حسين- الف شده و با استفاده از شگردهای خاص پليسی وی را در اقدامی غافلگيرانه دستگير کردند.

سرهنگ گنجيان افزود: متهم در تحقيقات تخصصي پليس، به 8 فقره کلاهبرداری با ارزش ريالی بالغ بر 4 ميليارد ريال به شيوه ذکر شده در شهرهای آمل، قائمشهر، گرگان و فريدونکنار اقرار کرده که در اين خصوص مالبختگان شناسايی و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايی دلالت شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: افراد کلاهبردار با سوء استفاده از سادگی افراد و با استفاده از ترفندهايی از قبيل استفاده از جملات تأثير برانگيز اعتقادی و اعتمادی، فرد را مورد اعتماد خود قرار می‌دهند و در نهايت مردم فربانی آنها می‌شوند.

سرهنگ گنجيان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، سريعا از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.