آخرین تحولات میدانی عراق؛

اهتزاز پرچم عراق بر فراز «سحل‌المضیف»/ کشف مرکز اطلاع‎رسانی داعش در المشراق

ارتش عراق با وارد کردن خسارات بسیار به تروریست‎ها، روستای "سحل المضیف" را آزاد کرد.

اهنزاز پرچم عراق بر فراز «سحل المضیف»/ کشف مرکز اطلاع‎رسانی داعش در المشراقبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین درگیری‌های میدانی در عملیات آزادسازی موصل تا ساعت 6:15 امروز(دوشنبه) 5/12/2016 به‌شرح زیر است؛ 

شبکه اعلام الحربی در گزارشی نوشت: فرماندهی عملیات نیروهای مشترک عراق اعلام کرد که عملیات «قادمون یا نینوی» به فرماندهی ژنرال عبدالامیر یارالله موفق به پیشروی‌های مهم در بخش‌هایی شده است. 

در ادامه عملیات منطقه صلاح الدین، تیپ 60 ارتش عراق با آزادسازی روستای "سحل المضیف" پرچم عراق را بر فراز این روستا به اهتزاز درآورد. 

نیروهای عراقی در این عملیات پس از وارد کردن خسارات جانی و روحی فراوان به دشمن، پیش‌روی مستمری را برای آزادسازی باقیمانده مناطق "الساحل الایسر" در حومه شرقاط صورت دادند. 

همچنین «رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق گفت: پس از راه‌اندازی عملیات نظامی در محور جنوبی موصل در 17 اکتبر نتایج زیر به‌دست آمده است: 
- هلاکت 1107 تروریست و آزادی 96 روستا و پاکسازی 1855 کیلومتر مربع  
- وارد آوردن خسارت و تخریب 278 تجهیزات حمل کننده بمب و 1600 مین و بمب دست‌ساز 
- تخریب 70 موقعیت دفاعی و اسکان نیرو، 83 راکت انداز متحرک و 94 کمربند انفجاری 
- کشف 6 گور دسته جمعی و 3 زندان و محل‌های نگه دار اسرا 
- اقدام به ساخت دوباره فضای سبز، سیستم برق رسانی، بازگشایی مدارس و بازسازی زیرساخت‌ها 
- ارائه پشتیبانی، کمک‌های انسانی و خدمات درمانی برای ساکنان روستاهای آزاد شده در جهت کاستن از درد و رنج‌های وارد شده از تهاجم به اهالی این مناطق 
- آزادسازی 56 چاه نفتی و بازگرداندن کامل سلسله چاه‌های منطقه المشراق 

ژنرال رائد شاکر جودت، بیان داشت که نیروهای پلیس فدرال عراق، یک مرکز اطلاع رسانی نیروهای داعش را در اطراف المشراق واقع در جنوب منطقه حمام العلیل کشف کردند. 

لازم به ذکر است که در این مرکز دستگاه‌های تصویری، فیلم‌ها و اسناد مهمی از منابع اطلاعاتی و بخش های مالی تروریست‌ها به‌دست آمد.    
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار