در دیدار ظریف با وزیر امور خارجه اسلوونی؛

تروریسم و افراطی گری نگرانی مشترک همه ما در منطقه و جهان است

کارل اریاوتس، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسلوونی و هیات همراه بعداز ظهر امروز در محل وزارت امور خارجه با دکتر محمد جواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.‌

تروریسم و افراطی گری نگرانی مشترک همه ما در منطقه و جهان استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با مثبت ارزیابی کردن حضور رئیس جمهور و مقامات عالیرتبه اسلوونی در ایران، آن را گامی مثبت و آغاز بسیار خوبی در دوره جدید روابط دو کشور خواند و افزود: ظرفیت های فراوانی برای گسترش همکاری های دو کشور وجود دارد که امیدواریم هر چه زودتر عملی شود.

ظریف همکاری در زمینه های انرژی، مالی و بانکی، گردشگری، تسهیلات روادیدی ، فرهنگی و آموزشی را از زمینه های گسترش همکاری های دو جانبه بر شمرد و اظهار داشت: در خصوص مسائل منطقه ای و جهانی دیدگاهها و نگرانی های مشترکی داریم. تروریسم و افراطی گری نگرانی مشترک همه ما در منطقه و جهان است و در این خصوص یک مبارزه همه جانبه و فراگیر از کار مشترک فکری و فرهنگی تا برخورد نظامی لازم است.

در ادامه این دیدار، آقای اریاوتس نیز با ابراز خرسندی و رضایت از حضور خود و مقامات عالیرتبه کشور متبوعش در ایران اظهار داشت: فصل نوینی در روابط ایران و اسلوونی آغاز شده است و دیدارهای بسیار خوبی در سطوح عالی به انجام رسیده است که امیدواریم نتایج آنرا هر چه سریعتر شاهد باشیم. وی با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در سال ۲۰۱۷ در لوبلیانا افزود: تجار و کارآفرینان اسلوونیایی بسیار مشتاق همکاری با بخش های خصوصی و دولتی ایران هستند.

وزیر امور خارجه اسلوونی با بیان اینکه ایران یک قدرت بزرگ‌ منطقه ای است و نقش مثبتی در تحولات منطقه ای ایفا می کند افزود: بی تردید منافع استراتژیک تمامی ما جهانی با ثبات و امن است و در همین راستا سوریه و عراق امن و با ثبات برای تمام مردم جهان امری حیاتی و مهم است. وی توافق هسته ای ایران و قدرتهای جهانی را نمونه بارزی از حل و فصل اختلاف دیدگاهها از طریق گفتگو و راه حل های دیپلماتیک خواند.

معاون نخست وزیر اسلوونی در پایان اظهار داشت: من به آینده روابط دو کشور بسیار خوشبین هستم. وی همچنین خواستار تداوم دیدارها و رایزنی های مقامات وزارت خارجه دو کشور شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار