ژنرال دوستم به زودی به کابل باز می‌گردد

معاون اول ریاست جمهور افغانستان گفته است که به زودی به کابل باز می‌گردد، اما هنوز به قولی که به اشرف‌غنی داده بود پابند است.

ژنرال دوستم به زودی به کابل باز می‌گرددبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهور افغانستان گفته است که به زودی به کابل می‌آید و به قولی که به اشرف غنی داده بود پابند است.

دوستم اعلام کرده که انتقاد‌هایش از رییس جمهور غنی به خاطر اصلاح نظام بوده و هرگز خواستار ضعیف شدن حکومت وحدت ملی نبوده است.

او همچنین گفت که اگر مسئولان یکدیگر را نقد نکنند اصلاحات در حکومت هرگز بوجود نخواهد آمد.

جنرال دوستم دیروز در جریان سخنرانی با عضو‌های کنگره‌ حزب جنبش ملی در جوزجان از سفر رییس جمهوری غنی به جوزجان به منظور افتتاح آرامگاه شهدای راه عدالت خبرداد و گفت که من نیز به زودی به کابل خواهم آمد.

گفتنی است، حدود یک ماه پیش جنرال دوستم با انتفاد از رهبران حکومت وحدت ملی گفته بود: رییس جمهور غنی پشتون‌های لوگری و عبدالله تاجیک‌ها را در ارگ و قصر سپیدار تقویت می‌کنند.

بعد از آن ارگ ریاست جمهوری در واکنش به این سخنان دوستم در خبرنامه‌ای اعلام کرد که بهتر است چنین دیدگاه‌ها در مرجع‌های تصمیم‌گیری کلان کشور ارایه شود. در خبرنامه‌ی ارگ با اشاره‌ غیرصریح به نبردها‌ی اخیر جنرال دوستم در شمال افغانستان آمده بود که حکومت مکلف است که به شکایت‌های شماری از مردم که از سوی طالبان و سایر نیروهای درگیر جنگ‌های اخیر مرتکب به بدرفتاری و جرم شده‌اند، نیز رسیدگی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار