کرمان؛

فست فودی های کرمان دوبرابر شده اند

تعداد مراکز عرضه کننده غذاهای موسوم به فست فود به شدت در حال افزایش است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اقای نژاد اکبری رئیس اتحادیه اغذیه فروشی های کرمان گفت: تعداد فست فود فروشی های شهر کرمان در 5 سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است این درحالیست که همه کارشناسان علم تغذیه درباره مضر بودن این نوع غذاها هشدار می دهند و از مردم می خواهند مصرف آنها را محدود کنند .

علیرضا سعید گوهری کارشناس ارشد تغذیه و کارشناس مسئول نظارت بر مواد خوراکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه فست فودها معمولا غذاهایی پر انرژی هستند ، گفت: یکی از مشکلات جامعه ما و دیگر جوامع مسئله چاقی و اضافه وزن است مخصوصا در کودکان و نوجوانان که بسیار شایع است و منجر به بیماری های متابولیکی مثل دیابت یا قند خون ، فشار خون و کبد چرب می شود.

وی افزود : نمک موجود در فست فودها کلسیم را از استخوان ها جدا می کند و باعث دفع آن از ادرار می شود و به همین دلیل باعث نازک شدن و پوکی استخوان می شود و برای کسانی که سنگ کلیه دارند مشکلاتی را بوجود می آورد.

هدی فرخی کارشناس ارشد مهندسی صنایع غذایی و کارشناس صدور پروانه معاونت غذا و دارو با بیان اینکه فست فودها جز غذاهای پر طرفدار است ، گفت : فست فود ها به علت دارا بودن طعم دهنده ها و رنگ دهنده ها ، سبب ایجاد حساسیت در برخی کودکان می شود و همچنین برای افرادی که دچار مشکل گوارشی هستند نیز مشکلاتی را بوجود می آورد.

وی مهمترین راه کاهش مصرف این نوع غذاها را ترغیب کودکان به غذاهای سنتی و خانگی دانست .

بهنوش خیامی کارشناس آشپزی نیز با اشاره به اهمیت تزئین غذاها برای کودکان و دادن تنوع رنگ و طعم به آنها گفت: بهترین راه برای کاهش مصرف غذاهای فست فودی این است که از کودکی ذائقه فرزندانمان را به سمت غذاهای خانگی عادت دهیم.

گزارش از فاطمه شاهمرادی

انتهای پیام/ی

برچسب ها: فست فود ، دوبرابر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار