مسکو: خودداری اتحادیه اروپا از پیوستن به تلاش های ضدتروریسم روسیه غیرمنطقی است

فرستاده روسیه در اتحادیه‌ اروپا، بی میلی این اتحادیه برای همکاری با مسکو درخصوص مبارزه با تروریسم در سوریه را "غیرمنطقی" خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، "ولادیمیر چیزوف،" فرستاده روسیه در اتحادیه اروپا، اعلام کرد مواضع این اتحادیه در خصوص عملیات هوایی روسیه در سوریه، که با هدف ریشه کن کردن تروریسم صورت می‌گیرد، با منطق مطابقت ندارد.

وی در سخنرانی در دهمین نشست مجمع اروپا و روسیه در بروکسل تاکید کرد بی‌میلی اتحادیه اروپا برای همکاری با مسکو در جنگ با تهدید مشترک تروریسم، نمونه‌ای از رفتار غیرمنطقی این تحادیه است.

وی افزود: موضع اتحادیه اروپا در خصوص عملیات هوایی روسیه در سوریه که هدف آن نابودی تروریسم است با منطق همخوانی ندارد.

این دیپلمات روس خاطر نشان کرد به نظر می‌رسد هیچ دلیلی نمی‌تواند اتحادیه اروپا را از همگام شدن با تلاش‌های روسیه و مبارزه با تروریسم منع کند، اما ما بار دیگر رفتار غیرمنطقی اتحادیه اروپا را شاهد هستیم.  زیرا این اتحادیه سعی در خودداری از مبارزه با دشمن مشترک دارد.

وی خاطر نشان کرد این مسئله به ما اجازه می‌دهد این سوال را بپرسیم که اتحادیه اروپا در کدام جبهه اوراسیا ایستاده است یا خود را در کدام سمت تاریخ می‌بیند و اینکه آیا موضع این سازمان بازتاب منافع تمامی شهروندان آن است یا خیر؟

چیزوف در ادامه اظهارات خود تصریح کرد فصل بعدی و مسیر توسعه روابط ما به پاسخ این سوالات بستگی دارد.

این مقام روس هم‌چنین افزود: در جهان کنونی تنها راه برای حل موثر مشکلات مشترک، تجمیع تلاش ها و پتانسیل تمامی طرفین مسئول است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار