یاسوج؛

320 کیلوگرم ذغال قاچاق در شهرستان باشت کشف شد

رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت از کشف 320 کیلوگرم ذغال قاچاق در منطقه کوه مره خامی شهرستان باشت خبر داد و گفت: متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سامان گرجی‌پور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نیروهای منابع طبیعی شهرستان باشت به صورت شبانه‌روزی در مناطق پرخطر حضور داشته و از عرصه‌های طبیعی حفاظت می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت، افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره امروز در حین گشت‌زنی متوجه خودروی حمل ذغال به صورت قاچاق شدند.

وی از توقیف این خودرو و کشف 320 کیلوگرم ذغال از آن خبر داد و گفت: متخلفین در این موضوع نیز جهت رسیدگی به مراحل بعدی کار به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسوول در ادامه از کشف و امحای دو بشکه ذغال در این منطقه خبر داد و یادآور شد: اغلب مردم منطقه کوه خامی شهرستان باشت اقدام به قطع درختان، سوزاندن هیزم و تهیه ذغال در منزل می‌کنند.

عزت‌الله بهشتی‌فر در ادامه، منطقه کوه خامی شهرستان باشت را یکی از مهم‌ترین رویش‌گاه‌های جنگل بلوط عنوان کرد.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدام برخی از افراد سودجو و متخلف در عرصه‌های طبیعی، افزود: این افراد با استفاده از ابزاری مانند اره برقی اقدام به قطع غیرمجاز درختان بلوط و تهیه ذغال می‌کنند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده است، گفت: متخلفین با چنین موضوعاتی به مراجع قضایی معرفی و برخورد جدی با آنها خواهد شد.

بهشتی‌فر، جنگلها و درختان را عامل مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک، نگهداری و ذخیره آب‌های زیر زمینی، بارش نزولات آسمانی و ظرفیت مهم گردشگری عنوان کرد و یادآور شد: باید همه با همکاری همدیگر از این منابع حفاظت کرده و آنها را برای امروز و آینده نگه داریم.

 بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.